گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از علت کمبود و گرانی کودهای فسفاته تا ذخیره‌ بیش از ۳۰۰۰ تن کود شیمیایی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: نیمی از نیاز کشور به کودهای فسفاته در استان بوشهر تولید خواهد شد.

شاپور رضایی در نشست با خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی دو کارخانه تولید کود فسفاته در استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت تأمین و تدارک کودهای شیمیایی سعی شده نیازهای کشاورزان در زمان مناسب تأمین شده و همچنین خدمات مورد نیاز آنان برآورده شود.

وی افزود: صنایع پتروشیمی مستقر در عسلویه امکان تأمین بخش عمده کود مورد نیاز کشور را فراهم کرده اند تا جایی که استان بوشهر در تأمین کود شیمیایی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد.

به گفته این مسئول بخش کشاورزی سالیانه به سه میلیون از انواع کود شیمیایی شامل فسفاته، ازته و پتاسه  نیاز دارد که از این میزان ۲۴۰۰ تن را کودهای اوره تشکیل می دهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر در خصوص کمبود و گرانی کودهای فسفاته توضیح داد: این کودها عمدتاً وارداتی بوده و مشکلات تأمین ارز موجب افزایش قابل توجه قیمت آنها شده است که با راه‌اندازی و تکمیل کارخانه های تولید کود فسفاته در استان، و تامین نیمی از نیاز کشور به کود فسفاته قیمت آن نیز مناسب می‌شود.

رضایی با اشاره به تأمین ۹۸ درصدی نیاز استان بوشهر گفت: سهم کشاورزان استان از این کودهای اوره ۱۳ هزار و ۱۰۳ تن است که از این مقدار ۱۲ هزار و ۸۵۰ تن تأمین و توسط کارگزاری های طرف قرارداد توزیع شده است.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی ۳۲۵۰ تن کود شیمیایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: این کودها شامل ۱۰۷۰ تن کود اوره، ۱۲۳۰ تن فسفات و ۹۵۰ تن کود فسفاته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا