گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آذربایجان غربی قطب تولید گوشت کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان با تولید سالانه 47 هزارتن گوشت قرمز قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،رضا یوسفی رضایی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: استان با تولید سالانه ۴۷ هزار تن گوشت قرمز رتبه ۵ و قطب تولید این محصول در کشور به شمار می رود.

وی نیاز سالانه استان به گوشت قرمز را ۳۹ هزار و ۳۶۰ تن عنوان و اضافه کرد: از ۴۷ هزار تن گوشت قرمز تولیدی استان ۱۶.۴۱ درصد به عنوان گوشت مازاد بر تولید به سایر استانهای کشور صادر می شود.

یوسفی رضایی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۳.۷ درصد از تولیدات دامی کشور را تولید می کند، گفت: هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر در بخش صنعت دام شامل دامداری، مرغداری و زنبورستانهای استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تولید سالانه ۳۹۳ هزارتن شیر در استان گفت: استان در زمینه تولید شیر رتبه ۸ کشور را به خود اختصاص داده و نیاز سالانه استان ۳۶۰ هزار تن شیر است و مابقی شیر مازاد به سایر استانها ارسال می شود.

یوسفی رضایی با اشاره به توسعه دامداری صنعتی با استفاده از شیوه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا، افزود: ایجاد و راه‌اندازی دامداری‌های بزرگ‌‌مقیاس از جمله دو واحد گاو شیری هرکدام ۵ هزار راسی و یک واحد دو هزار راسی و یک واحد ۵۰ هزار راسی دام سبک با مشارکت سرمایه گذار داخلی و خارجی جزو برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سطح استان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا