گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد ۴۳ درصدی دام سبک پروار شده در پاییز ۹۹

مرکز آمار ایران اعلام کرد: تعداد دام سبک پروار شده در فصل پاییز نسبت به پاییز سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر مرکز آمار ایران، تعداد دام سبک موجود در در دامداری‌های کشور را اعلام کرد. نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل پاییز ١٣٩٩ نشان می‌دهد که تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور و تعداد دام سبک پروار شده در این فصل نسبت به پاییز سال قبل، به‌ترتیب ١٢ درصد و ٤٣ درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتایج این طرح، تعداد «گوسفند و بره» و «بز و بزغاله» موجود در دامداری‌های کشور در آذر ماه ١٣٩٩ به‌ترتیب ۴۶.۶ و ١٦.٧ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه فصل قبل، به‌ترتیب ۸.۳ درصد و ٩ درصد افزایش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری در فصل پاییز سال‌جاری، تعداد ۳.۹ میلیون رأس گوسفند و بره و ۱.۱ میلیون رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹.۹ درصد و ٣٢.٤ درصد افزایش داشته است.

نتایج نشان می‌دهد در فصل پاییز سال ١٣٩٩، تعداد ۵.۴ میلیون رأس بره و ۱.۷ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به فصل قبل، به‌ترتیب ۳.۳ برابر و ٢.٧ برابر شده است که با توجه با فصلی بودن زایش دام‌های سبک (آغاز زایش‌ها از فصل پاییز) و افزایش تعداد دام‌های مولد نسبت به مدت مشابه سال قبل، امری طبیعی و قابل انتظار است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا