گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

طراحی بسته محصولات جایگزین علوفه دام برای کاهش واردات نهاده

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بسته محصولات جایگزین علوفه در راستای تنوع‌بخشی و کاهش وابستگی به واردات نهاده‌ها از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تدوین شد.

به گزارش روز دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی، « ارژنگ جوادی» افزود: در بخش نهاده هایی مانند علوفه و خوراک دام و طیور که وابستگی بالایی به واردات داریم، محصولات جدیدی را به عنوان جایگزین در نظر گرفته ایم.

وی، علوفه هایی همچون تریتیکاله، باقالای کم تانن، گیاه سمر، سر طوقه های چغندر، ضایعات کارخانجات پسته و سر شاخه های نیشکر را از جمله گیاهان علوفه ای جایگزین در این بسته برشمرد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بسته پیشنهادی محصولات جایگزین علوفه برای خوراک دام و طیور این هفته تحویل وزیر جهاد کشاورزی می شود.

جوادی ادامه داد: در زیربخش های باغبانی و زراعت به ویژه برای گلخانه ها و گیاهان روغنی به دنبال تنوع بخشی در محصولات هستیم و بخشی از تحقیقات ما برای امکان سنجی کشت و تولید محصولات جایگزین متناسب با مزیت های مناطق خواهد بود.

وی در همین حال از تحول و دگردیسی در حوزه پژوهش و فناوری در بخش کشاورزی همراه با تحولات جهانی خبرداد و گفت: در راستای این تحول، افزایش مشارکت ذی نفعان و تولیدکنندگان را در تحقیقات بخش کشاورزی خواهیم داشت به طوری که آنان از ابتدایی ترین مرحله شکل گیری یک پژوهش مانند نیازسنجی تا انتهایی ترین مرحله که ارایه دستاوردها به عرصه اجرا است، نقش ایفا می کنند.

معاون پژوهش و فنآوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اضافه کرد: به منظور تقویت مشارکت و حضور ذی نفعان و بهره برداران در همه فرایندهای پژوهشی و فناوری، دستورالعمل های موجود بازنگری  و پس از اصلاحات اساسی در مهر ماه امسال به واحد های تحقیقاتی ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: در این دستورالعمل ها علاوه بر ضرورت افزایش مشارکت ذی نفعان به جامع‌نگری در تحقیقات و همکاری مشترک میان واحد های تحقیقاتی اشاره شده است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش کامبیز بازرگان رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی  کاهش واردات خوراک دام و طیور را هدف تدوین بسته عملیاتی علوفه های جایگزین دانست و اعلام کرد: لزوم رفع موانع تدوین بسته عملیاتی علوفه جایگزین به عنوان خوراک دام و طیور به بخش اجرا معرفی خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا