گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

جمع آوری و حمل بهداشتی کود از مرغداری در پیشگیری بیماری‌ها حائز اهمیت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: کود مرغی یکی از عوامل تهدید کننده در گسترش بیماری های طیور در ایران است و در شرایطی که آنفلوانزای فوق حاد در برخی استان ها شیوع دارد، حمل غیر بهداشتی کود واحدهای مبتلا یکی از عوامل مهم گسترش بیماری به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، غلامرضا منگلی گفت: مرغداری های گوشتی باید کود پایان دوره را در گودالی جمع آوری و روی آن را با لایه ضخیمی از خاک یا پلاستیک بپوشانند تا با افزایش دما و اسیدیته داخل آن در اثر تخمیر، عوامل عفونی غیرفعال شوند و پس از پنج روز دپوی کود به این روش اجازه حمل خواهند داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک خاطر نشانکرد: کامیون های حمل کود مرغی باید حتما مجوز حمل داشته ،کف و دیواره کامیون قابل شستشو و ضد عفونی باشد، سطح روی کود  نیز با پلاستیک پوشانده شود تا حین حرکت  ذرات کود در هوا پراکنده نشود ،همچنین این کامیون ها اجازه حمل هیچ فرآورده دامی دیگر یا دام زنده را ندارند.

وی توصیه کرد: مرغداران با رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی و همچنین رعایت شرایط دفع و ذخیره سازی و حمل بهداشتی کود مرغی، از شیوع بیماری ها از جمله نیوکاسل و  آنفولانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا