گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزی قراردادی، حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه است

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی قراردادی، حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه است.

علی اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه  کشاورزی قراردادی، سیاست وزارتخانه و حلقه بین تولید و مصرف است گفت: در واقع با ترویج آن بین حلقه های حمل، خرید، صنایع تبدیلی، عرضه بین تولیدکننده و مصرف کننده، رابطه مشخصصی شکل می گیرد و نقش واسطه کمتر می شود.

وی گفت: این اقدام به نفع تولید کننده و مصرف کننده بوده و شرکت هلدینگ مورد تایید اجرا کننده طرح خواهد بود؛ برای محصولاتی مانند کلزا و سایر دانه های روغنی و حبوبات برای موضوع قراردادی کشاورزی برنامه ریزی شده است که به زودی اجرایی می شود.

نژادرضا افزود: زمینه های همکاری اتحادیه تعاونیهای روستائی شهرستان تبریز درراستای توسعه کشت قراردادی وهمچنین بازرگانی محصولات کشاورزی با یکی ازقویترین کارخانجات هلدینگ درسطح آذربایجان شرقی درحال تدوین و نهائی شدن است که بعد از تنظیم قرارداد، به زودی با اولویت دانه های روغنی، حبوبات و شیر عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: زمینه های همکاری مناسب بیشتر در حوزه محصولات حبوبات شهرستان های هشترود و چاراویماق وجود دارد تا تولیدات کشاورزان منطقه به موقع به فروش برسد؛ بر این اساس با کشاورزان قرارداد بسته می شود تا در خصوص بیمه، بذر، کود و سایر احتیاجات به آنها پول پرداخت شود، به طوری که در نهایت بیش از قیمت تضمینی به کشاورزان هزینه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان تبریز به عنوان رابط اجرای این طرح است، گفت: امسال برای برداشت بهاره عدس، نخود و لوبیا قراردادهای کشاورزی اجرایی می شود.

مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: پس از کاشت کلزا نیز اجرای این طرح قابلیت دارد؛ البته برای کشت سال آبی آینده برنامه ریزی اصلی برای اجرای طرح کشاورزی قراردادی انجام می شود، چون عملاً امسال فصل کشت پاییزه گذشته و این طرح برای سال آینده قابلیت اجرایی دارد.

 نژادرضا همچنین اظهار کرد: البته چارچوب قراردادها آماده شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا