گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

از مزارع گندم خوزستان چه خبر؟

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از تامین آب مزارع گندم در بارندگی‌های اخیر خبر داد.

دکتر سید عبدالرضا سیداحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت اراضی زیر کشت گندم در استان خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰ – ۱۳۹۹) در خوزستان، ۳۹۵ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و ۱۷۱ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم است و در مجموع، ۵۶۶ هزار هکتار زیر کشت گندم رفته است. میزان کشت گندم در استان نسبت به سال زراعی قبل، ۱.۵ درصد افزایش یافته است؛ اکنون بیشترین کشت، تولید و خرید گندم به استان خوزستان تعلق دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مزارع گندم آبی و دیم مطلوب است و نسبت به سال گذشته، نسبت سبزینه و تراکم مزارع بهتر شده است.

سیداحمدی با اشاره به عملکرد سال گذشته گندم در خوزستان بیان کرد: در سال زراعی قبل (۹۹ – ۹۸)، کل میزان تولید گندم استان خوزستان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است که از این میزان، یک میلیون و ۲۰۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

تامین آب مورد نیاز تمام مزارع آبی و دیم گندم

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسبی که اخیرا شاهد بوده‌ایم، آب مورد نیاز تمام مزارع اعم از آبی و دیم تاکنون تامین شده است و مزارع، وضعیت سبزینه بسیار خوبی دارند. کود و اوره نیز به طور مستمر برای سرک مزارع گندم آبی و دیم در حال ارسال به شهرستان‌ها است تا در اختیار کشاورزان قرار گیرد و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.

سیداحمدی بیان کرد: امسال کشت گندم آبی و دیم در سطح حدود ۱۰۰ درصدی انجام شده است اما در بعضی از مناطق شمالی استان خوزستان ممکن است کشاورزان بخواهند به جای برداشت دیرهنگام ذرت، تصمیم به کاشت گندم داشته باشند که در این خصوص نیز مشکلی در تأمین نهاده‌ها برای کشت گندم وجود ندارد.

وی در خصوص بیشترین سطوح زیر کشت استان نیز گفت: اهواز، شوش و شوشتر بیشترین سطح زیر کشت گندم را دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا