گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

چرخه استفاده از شیر شتر در خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوعات مربوط به طرح ایجاد مرکز منطقه‌ای پرورش شتر (هاب) در استان با جدیت در دست پیگیری است و به زودی چرخه استفاده از شیر شتر در خراسان جنوبی تکمیل می‌شود.

مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در دشت بجد بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: طرح هاب شتر سال گذشته با هدف افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان رقم خورد.

وی بیان کرد: در این خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تعهداتی از قبیل ایجاد ایستگاه تحقیقات شتر و گونه‌های مرتعی در دشت بجد بیرجند را برعهده گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آماده‌سازی و فراهم کردن زیرساخت‌های این ایستگاه برعهده مجموعه استان بود که با همکاری ویژه‌ای که دستگاه‌های خدمات‌رسان و زیرساختی با مجموعه جهاد کشاورزی داشتند که قابل قدردانی است در کمترین زمان ممکن این موضوع به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: فاز اول ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در دشت بجد شهرستان بیرجند اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

عابدی با بیان اینکه مرکز به‌نژادی و تکثیر شتر پرمحصول نیز در این ایستگاه دیده شده است ادامه داد: هدف از این مرکز تامین دام مولد و خودکفایی استان در این زمینه است.

وی گفت: فاز نخست ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر با ۱۴۰ نفر شتر شیری افتتاح می‌شود؛ اگرچه ظرفیت تکمیلی این پروژه ۵۰۰ نفر شتر شیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: بدون شک این ایستگاه می‌تواند برای به‌نژادی و اصلاح نژاد شتر در زمینه افزایش میزان شیردهی بسیار موثر باشد و این یکی از مهمترین موضوعات مدنظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز هست.

وی گفت: کارخانه شیر خشک شتر نیز مدتی است در استان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است که با بهره‌برداری از آن، چرخه استفاده از شیر شتر در استان راه‌اندازی خواهد شد.

ایستگاه تحقیقات کاربردی شتر و گونه‌های مرتعی در زمینی به مساحت ۶۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دشت بجد در حال احداث است و به زودی فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد.

خراسان جنوبی با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی یکی از مناطق مستعد پرورش شتر است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا