گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

استفاده از استارتاپ‌ها در ردیابی آفت با همکاری فائو

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از به کارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، کیخسرو چنگلوایی  اظهار داشت : عملیات ردیابی آفات قرنطینه خارجی در ۹ ماهه سال جاری در سطحی بالغ بر ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با نظارت دفتر پایش و تحلیل خطر سازمان و با تعیین برش‌های استانی مربوطه انجام شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان انجام تحلیل خطر واردات اندام‌های گیاهی در خصوص ۶۲ محصول درخواستی  و همچنین ارسال پاسخ به موارد فنی مطرح شده از سوی کشورهای کره جنوبی، ویتنام و اندونزی در خصوص صادرات محصولات لیموشیرین ،سیب ،سیر و کیوی به این کشورها افزود: در این مدت بیش از ۱۳ هزار نمونه از محموله‌های وارداتی شامل نهال، نشاء و پیاز گیاهان زینتی نیز مورد بررسی آزمایشگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اعمال ضوابط قرنطینه‌‌ای و قرنطینه بعد از ورود بر روی حدود ۴۱۰ هزار محموله نشا، قلمه و نهال وارداتی اظهار داشت: بر روی بیش از  ۱۸ میلیون محموله پیاز گیاهان زینتی وارداتی و بیش از یک هزار تن محموله غدد بذری سیب زمینی وارداتی نیز ضوابط قرنطینه‌‌ای اعمال شد.

مهندس چنگلوایی ادامه داد: در نه ماهه سال جاری ۴۹ مورد مجوز فعالیت کلینیک گیاه پزشکی نیز با هدف استفاده از توانمندی بخش خصوصی در انجام امورات قرنطینه گیاهی صادر و یا تمدید گردید.

وی به کارگیری استارتاپ‌ها در پایش و ردیابی آفت قرنطینه خارجی کرم برگخوار پاییزه با همکاری فائو و با استفاده از اپلیکیشن Famews  را از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دفتر پایش و تحلیل خطر این سازمان عنوان و تصریح نمود: با تشخیص به موقع در گلخانه‌های قرنطینه بعد از ورود ،حدود ۳۰ هزار نهال مرکبات وارداتی به دلیل آلودگی به ویروئید اگزوکورتیس مرکبات امحاء شدند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا