گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کرمان پرچمدار تولید پسته در کشور است گفت: باغبانی در این استان مزیت نسبی در کشور دارد.

به گزارش ایرنا، کامبیز بازرگان روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان افزود: تناژ محصولات زراعی در کشور بیشتر باغبانی است اما محصولات باغبانی با توجه به جایگاه صادراتی و ارزش افزوده ای که دارند، مزیت نسبی ویژه ای برای کشور دارد.

وی ادامه داد: زعفران، پسته، زرشک و عناب از جمله محصولاتی هستند که جایگاه ویژه ای در صادرات دارند و استان کرمان در این زمینه دارای اهمیت ویژه ای است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین با اشاره به اینکه موسسه سرم سازی رازی با پنج شعبه که یکی از آن ها در کرمان قرار دارد از افتخارات کشور است تصریح کرد: شعبه موسسه تحقیقات سرم سازی رازی حدود ۸۰ درصد واکسن دام و طیور و حتی بخشی از واکسن انسانی را تولید می کند.

وی اظهار داشت: مجموعه تحقیقاتی کالبدی در وزارت جهاد کشاورزی مانند سایر وزارتخانه ها وجود دارد که در این مجموعه حدود ۹ هزار نفر در کل کشور مشغول به فعالیت هستند و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اعضای هیات علمی دارد.

بازرگان با بیان اینکه ۲۰ موسسه و ۳۴ مرکز تحقیقات در حوزه های مختلف در استان های کشور راه اندازی شده است تصریح کرد: در این مراکز همکاری های مناسبی برای پیشبرد اهداف استان ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه همکاری های خوبی با دانشگاهیان صورت گرفته است که البته مجموعه تحقیقاتی که در حوزه کشاورزی انجام می شود باید پیشرو باشد و نوگرایی در آن صورت گیرد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نوگرایی در تحقیقات کشاورزی را وابسته به امکانات، تجهیزات و اراضی است و پژوهش باید نوگرا باشد، بنابراین برای تحقق این امر نیازمند تجهیزات و امکانات نو هستیم.

وی همگرایی در تخصص ها  را مهم ترین راهکار بهبود وضعیت صادرات دانست و بیان کرد: بازارهای هدف صادراتی باید با بررسی و در نظر گرفتن سلایق تقویت شود تا ارزآوری خوبی برای کشور به ارمغان آورد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا