گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

احتمال طغیان دسته‌های میلیونی ملخ در خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هر لحظه احتمال طغیان دسته‌های میلیونی ملخ در خوزستان وجود دارد و در این شرایط، اکیپ‌های پایش و مبارزه به صورت شبانه‌روزی آماده مبارزه با این آفت هستند.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت هجوم ملخ به مزارع خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ملخ‌ها به صورت پراکنده و مانند گذشته است و ملخ‌ها هنوز در فاز دسته‌های تهاجمی به استان ورود نکرده‌اند.

وی افزود: ملخ‌ها به صورت پراکنده در نوار ساحلی خوزستان و در مناطق خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان و بهبهان مشاهده شده‌اند اما شرایط وفور آن‌ها در حال حاضر به شکلی نیست که نیاز به مبارزه با این آفت باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: میزان وفور ملخ در مزارع باید به یک حد استاندارد برسد تا امکان سم‌پاشی و مبارزه با آن‌ها وجود داشته باشد اما اکنون شرایط مبارزه با ملخ‌ها ایجاد نشده است.

نوروزی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵۲ اکیپ پایش و شناسایی ملخ در خوزستان فعال هستند و نسبت به شناسایی و ردیابی این آفت اقدام می‌کنند. این اکیپ‌ها در مناطقی که احتمال ریزش ملخ در آن‌ها بیشتر است، فعال‌تر عمل می‌کنند تا شاهد هجوم این آفت به مزارع استان نباشیم.

وی ادامه داد: این ملخ‌های صحرایی از حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد کشور می‌شوند و با توجه به شرایط جوی و به ویژه باد و رطوبت، در استان‌های خوزستان و بوشهر ریزش می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: هر لحظه احتمال طغیان دسته‌های میلیونی ملخ در خوزستان وجود دارد و در این شرایط، اکیپ‌های پایش و مبارزه به صورت شبانه‌روزی آماده مبارزه با این آفت هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا