گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

عرضه و فروش خرمای پیارم با اقبال بازارهای جهان مواجه شده است

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آبادگفت: امسال هم عرضه و فروش خرمای پیارم با اقبال بازارهای جهان مواجه شده است.

ایرج شریفی روز چهارشنبه دراین زمینه افزود: فروش خرمای پیارم موجب شده تا در چرخه صادراتی این کشور شاهد رونق بیشتری باشیم و در بازارهای ایرانی نیز تنوع و گوناگونی بسیاری از انواع خرماها را شاهد هستیم که پیارم نمونه ی پرفروش خرماهاست که اغلب به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این خرمای مشتری پسند بیشتر از طریق اینترنتی به فروش می‌رسد که این امر موجب شده تا بازرگانان و تاجران ایرانی بتوانند این محصول را مستقیم از تولید کننده، تهیه و با قیمت بسیار مناسب‌تری به فروش برسانند.

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباداظهار داشت: در ابتدای مهرماه ۹۹هر کیلوگرم خرمای پیارم ممتاز با ۴۰ درصد افزایش با قیمت مصوب ۸۵۰ هزار ریال و خرمای ممتاز درجه‌یک پیارم نیز ۷۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

شریفی تصریح کرد: خرمای پیارم عمده در استان هرمزگان تولید شده و به علت بازار پسندی بسیار خوبی که دارد، اغلب به کشورهای خارجی صادر می‌شود. این نمونه از خرما به دلیل جذب بازارهای داخلی و خارجی، به‌عنوان یکی از خرماهای صادراتی بشمار می‌رود.

وی بیان داشت: هرسال حدود ۱۰ هزار تن خرمای پیارم از  ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از نخلستان‌های حاجی‌آباد برداشت می‌شود که بیش از نیمی از آن (معادل ۶ هزار تن) به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و آسیای مرکزی صادرمی‌شود.

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی حاجی‌آباد اظهارداشت: خرمای پیارم به علت خشک و قابل نگهداری بودن به مدت طولانی، طرفداران زیادی در بازارهای داخلی و خارجی دارد و مرغوب‌ترین خرمای جهان است.

درصد رطوبت خرمای پیارم کم است و جزو میوه‌های دیررس محسوب می‌شود،قیمت خرمای پیارم باتوجه به کیفیتی که دارد، از دیگر انواع و نمونه‌ی خرماها بالاتر است.

این قیمت باتوجه به میزان برداشت خرما و کشت این محصول متفاوت است و خرمای پیارم یکی از خوشمزه‌ترین خرماهای نیمه خشک دنیا و به لحاظ ارزشی گران‌ترین خرمای روز ایران است که دلیل این گران بودن کشت کم و خواص فوق العاده این محصول می‌باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا