گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نمایشگاه صنایع دستی مجازی و دائمی شد

نمایشگاه صنایع دستی که قرار بود در شهریور ماه برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد اما به جای آن، این نمایشگاه به صورت دائمی و مجازی برپا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه صنایع دستی این بار در ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود اما اتفاق جدید این است که از این به بعد این نمایشگاه و فروشگاه به صورت مجازی ادامه خواهد داشت و اگر قرار بر آن باشد که پس از دوران بحران کرونا نمایشگاهی از صنایع دستی برگزار شود، این نمایشگاه مجازی همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

اکنون نیز در این نمایشگاه که در قالب سامانه ادامه خواهد داد؛ تعدادی از محصولات هنرمندان صنایع دستی در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

علاوه بر اینکه محدودیت سهمیه‌ای برای ثبت نام وجود ندارد، هیچ‌گونه درصدی نیز از فروش محصولات صنایع‌دستی از هنرمندان دریافت نخواهد شد و اجاره بهای پنل‌های اختصاصی برای تمام مشارکت‌کنندگان در مدت زمان برگزاری رویداد مذکور، بدون هزینه و رایگان خواهد بود.

اطلاعات کامل برای ثبت‌نام متقاضیان، به ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها ارسال شده است. فعالان صنایع‌دستی به تفکیک هر استان بر اساس سامانه‌ای که از سوی اداره‌کل اعلام خواهد شد ثبت‌نام و در این نمایشگاه به‌صورت مجازی حضور پیدا می‌کنند.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی که زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی است به خبرنگار مهر در این باره گفت: اصالت کالا و صحت مالکیت آن برای هر هنرمند به عهده اداره های کل میراث فرهنگی در استانهاست. صنایع دستی هنرمندان با نرخی که هنرمند پیشنهاد داده و اداره میراث فرهنگی نیز آن را تایید کرده است در سامانه بارگزاری می شود. اکنون نیز تعدادی از این کالاها قابل مشاهده و خرید است.

وی با بیان اینکه این سامانه توسط شرکت زیر مجموعه این شرکت به صورت دائمی محصولات هنرمندان را بی واسطه و بدون هزینه اضافه تری می فروشد گفت: اگر سایت های دیگر تجاری بابت بارگزاری محصولات صنایع دستی درصدی از محل فروش این کالاها را برمی دارند این شرکت از آنجا که زیر نظر وزارت میراث فرهنگی است نباید از آن سودی برداشت کند.

نیکزاد گفت: حدود ۲۵۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی در این سامانه ثبت نام کرده اند تا محصولاتشان را به صورت دائمی از طریق سامانه مجازی به فروش برسانند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا