گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تداوم زیان با تولید مازاد و کاهش تقاضا برای جوجه یکروزه

رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: با توجه به کاهش تقاضا از سوی مرغداران و مازاد عرضه، تولیدکنندگان جوجه از محل فروش ماهانه متحمل زیان می‌شوند.

غلامعلی فارغی با اشاره به اینکه حال و روز تولیدکنندگان جوجه یکروزه تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان بوده، در حالی که قیمت تمام شده ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار تومان است.
او با اشاره به اینکه زیان ماهیانه صنعت به ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسد، افزود: با توجه به کاهش تقاضای مرغداران و مازاد تولید جوجه، تولیدکنندگان طی ماه‌های اخیر زیان قابل توجهی متحمل شده‌اند.
فارغی تولید ماهیانه جوجه یکروزه را ۱۲۰ میلیون‌ قطعه اعلام کرد و گفت: هم اکنون برای ۸۰ میلیون قطعه نهاده تامین می‌شود.
این مقام‌مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد تولیدکنندگان، دولت از جیب تولیدکننده یارانه می‌دهد که اگر تدابیری برای این موضوع اندیشیده نشود، صنعت مرغداری نابود می‌شود که بازگشت آن هزاران‌ میلیارد تومان هزینه در بردارد.

چشم انداز روشنی پیش روی صنعت مرغداری نیست
او با بیان اینکه توزیع نهاده از طریق سامانه بازارگاه جوابگوی نیاز مرغداران نیست، گفت: با توجه به نگرانی مرغداران نسبت به آینده نهاده دامی، تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد و به عبارت دیگر به دلیل نبود اطلاع کامل از تخصیص و انتقال ارز، چشم انداز امیدوار کننده‌ای پیش روی صنعت نیست.
رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه نرخ کنونی هر کیلو ذرت در بازار آزاد را ۲ هزار و ۷۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان اعلام کرد.
او با بیان اینکه صادرات جوجه تعریفی ندارد، گفت: با توجه به آنکه صادرات جوجه سهمیه بندی شده و با امضاهای طلایی انجام می‌شود، این میزان صادرات راهکار مناسبی برای مازاد تولید نیست.
فارغی در پایان از مازاد ۳۰ تا ۴۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال به طور متوسط ماهانه ۳ تا ۴ میلیون قطعه جوجه صادر شده که انتظار می‌رود مسئولان روزی این گزارش‌ها را مطالعه کنند و راه چاره‌ای برای شرایط بحرانی بیندیشند چرا که متاسفانه تولیدکننده را به حال خود رها کرده‌اند.
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا