گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تغییرات آب و هوایی چگونه امنیت غذایی کشورها را تهدید می کند؟

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: امروزه تغییرات آب و هوایی بیش از هر چیزی سلامت غذای مردم دنیا را تهدید می کند و اگر امروز به فکر نباشیم فردا بسیار دیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به نقل از سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)،  تغییرات آب و هوایی امروزه همه جا مطرح است و اغلب از تهدید آن به طبیعت، محیط زیست و امنیت غذایی مردم صحبت به میان می آید و شاید سوال این باشد که چطور گرم شدن کره زمین و تغییرات آب و هوایی می تواند تهدیدی بر امنیت غذایی باشد.

فائو می نویسد: تغییرات آب و هوایی از اقیانوس گرفته تا مزارع و حتی در داخل خانه بر غذایی که میخوریم تاثیر می گذارد و در وهله نخست سلامت غذای ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اضافه می کند: تغییرات آب و هوایی ابتدا به گرم شدن کره زمین منجر شده و از همان لحظه سلامت غذای انسانها را نشانه می گیرد، گرم شدن آب دریاها و اقیانوس ها باعث می شود که مواد سمی دریایی در این مکان ها رشد بیشتری یابد و غذاهای دریایی را ناسالم و سمی میسازد.

نکته دوم این است زمانی که کره زمین گرم می شود خاک کشاورزی تولید فلزات سنگین می کند که بسیار سمی هستند و اینها توسط گیاه جذب می شود و برای سلامتی بسیار زیان آور است.

در سالهای گذشته موارد زیادی بود که کشورها محصولات وارداتی که بیش از حد مجاز فلزات سنگین داشتند برگشت دادند.

نکته سوم اینکه با گرم شدن کره زمین تعداد آقات و بیماری ها بیشتر می شود و آسیب پذیری گیاهان و محصولات زراعی و باغی به بیماریها و آفات بیشتر شده و زودتر به بیماری ها قارچی مبتلا می شوند.

گرم شدن کره زمین بر سلامتی، معیشت، اقتصاد و تجارت خارجه کشورها تاثیر دارد همچنین بر زنجیره عرضه غذا و نیز سیستم رگولاتوری حوزه غذا تاثیر منفی دارد. راهکار این است که باید به سمت تولید محصولاتی برویم که سازگاری  مقاومت بیشتری درباره این نوع تنش ها و هوای گرم دارند.

سلامت غذای آینده جهانیان نیاز به رویکرد فعالانه در بخش های سلامت، کشاورزی، تجارت و محیط زیست دارد امروز باید گامهای محکمی در راستای سلامت غذایی که میخوریم برداریم تا فردا بتوانیم معاش خود را تامین کنیم و زندگی بهتری داشته باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا