گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزی هوشمند با کمک ربات کشاورز

یک استارت آپ در شمال یونان رباتی را ایجاد کرده است که به زودی در انجام انواع کارهای کشاورزی به کشاورزان کمک خواهد کرد و یونان را یک گام به سوی دستیابی به کشاورزی هوشمند جلو خواهد برد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکاثیمرینی، استارت آپ مذکور “ترا رباتیکس”(Terra Robotics) نام دارد و در شهر “کیلکیس” یونان قرار دارد. این شرکت با توسعه این ربات‌ها کار در زمین کشاورزی را برای کشاورزان آسان خواهد کرد.

“کنستانتینوس کاندیلاس”(Konstantinos Kandylas) بنیانگذار شرکت”ترا رباتیکس” در گفتگو با روزنامه یونانی “کاثیمرینی” گفت: هدف ما این است که ربات‌ها تمام کارهایی را که کشاورزان در حال حاضر قادر به انجام آن هستند انجام دهند. در این مرحله ما در تلاشیم نمونه اولیه ربات خود را به پایان برسانیم، هدف ما حرکت مستقل ربات در یک زمین و انجام کارهای روزمره است.

وی افزود: این ربات می‌تواند کارهایی اعم از کندن علف‌های هرز، شناسایی بیماری‌های گیاهی و غیره را انجام دهد. ربات آزمایشی که ما در حال ساخت آن هستیم، می تواند به تنهایی اما تحت نظارت و با دخالت کاربر در اطراف یک زمین حرکت کند. ما قصد داریم ابزارهای مختلف مورد استفاده کشاورزان را به ربات اضافه کنیم تا بتواند کارهایی که آنها انتظار دارند، انجام دهد.

کاندیلاس گفت: ما انتظار داریم تا پایان سال، ربات بتواند بدون نیاز به مداخله کاربر در مزرعه حرکت کند.

نمونه اولیه نهایی تا سال دیگر آماده خواهد شد. ربات ترا رباتیکس به کشاورزان نوید بهبود عملکرد در زمین، کاهش در هزینه‌های تولید و افزایش در تولید را خواهد داد. بنابر گفته توسعه دهندگان این ربات کشاورز قادر خواهد بود روزانه بین شش تا هشت ساعت کار کند و زمین را نیز آبیاری کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا