گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۲۵۰۰ تن نارنگی پیش رس از میاندورود به خارج کشور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از صادرات 2 هزار و 500 تن نارنگی پیش رس از این شهرستان به خارج کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی از صادرات ۲ هزار و ۵۰۰ تن نارنگی پیش رس از شهرستان میاندورود به خارج از کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندورود دارای ۷ هزار و ۴۶۰ هکتار باغ مرکبات است، گفت: ۲ هزار و ۶۰۴ هکتار از این باغ ها به کشت نارنگی اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۸ هزار تن نارنگی از باغات این شهرستان برداشت شود.

علوی بیان کرد: صادرات نارنگی پیش رس از این شهرستان به کشورهای روسیه، عراق و عمان در حال انجام است که می‌توان از آن به‌عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد چراکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود هاشیمیتو، ایواساکی و میاگاوا را ارقام نارنگی‌های پیش‌رس منطقه اعلام و تصریح کرد: این ارقام زودرس بوده و پوست سبزی دارند و در عین حال، قند آن کامل شده و در حالت کلی اگر نسبت قند به اسید بیشتر از ۱۰ باشد، میوه قابل برداشت است و می‌توان نارنگی را به بازار عرضه کرد و سبز بودن نارنگی سبب نمی‌شود برخی افراد بخواهند با سبززدایی محصول را به فروش برسانند.

این مقام مسوول با بیان اینکه کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید هزینه تولید را کاهش و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش تولید در واحد سطح فرصت رقابت را مهیا کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا