گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

همه‌گیری کرونا باعث افزایش گرسنگی مردم خاور نزدیک شد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: همه‌گیری ویروس کرونا هم بر امنیت غذایی و هم بر معیشت‌ مردم جهان از جمله منطقه خاورنزدیک و شمال افریقا تأثیراتی منفی گذاشته است، به طوری که گرسنگی در منطقه رو به فزونی است.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، در کنفرانس منطقه‌ای فائو در خاور نزدیک که با حضور ایران و با تمرکز بر چالش‌های ناشی از بیماری ویروس کرونا برگزار و اعلام شد: میزان اضافه ‌وزن و چاقی در بین بزرگسالان و کودکان در منطقه در حال افزایش است.

«چو دونگیو»  مدیرکل فائو در جریان این کنفرانس با اشاره به فشار سنگین ناشی از همه‌گیری بیماری ویروس کرونا بر بخش‌های غذا و کشاورزی، عنوان کرد که این همه‌گیری هرچند در وهله اول یک بحران سلامتی است، اما تأثیرات آن تمامی بخش‌های زندگی ما و از همه مهم‌تر امنیت غذایی و درآمدها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گفته مدیر کل فائو این همه‌گیری و اقدامات انجام شده برای مهار آن، همچون تهدیدی جدید در کنار دیگر بحران‌های موجود مانند تخاصمات، بلایای طبیعی، تغییرات اقلیمی، آفات و دیگر امراض، چالش‌های عمده‌ای را خصوصا برای آسیب‌پذیرترین اقشار و اجتماعات ایجاد کرده است.

تأکید ایران بر اتخاذ راهبردهای جمعی از سوی کشورهای منطقه 

در جریان این کنفرانس «شاهین قریشی‌زاده» سرپرست نمایندگی ایران در فائو که ریاست هیات ایرانی را برعهده داشت، گفت: در این منطقه، شیوع بیماری ویروس کرونا بر میلیون‌ها تولیدکننده خرد و نیروی کار کشاورزی اثر گذاشته و چالش‌های این بخش بزرگ از جمعیت را تشدید کرده است.

سرپرست دفتر نمایندگی ایران نزد فائو افزود: اگر این وضعیت در منطقه به صورت مؤثری مورد رسیدگی قرار نگیرد، این خطر وجود دارد که تمامی پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه غلبه بر فقر و گرسنگی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار از دست بروند.

در کنفرانس منطقه‌ای امسال فائو، کشورهای عضو پایبندی خود را برای تقویت بیش از پیش همکاری‌های منطقه‌ای، رسیدگی مؤثر به چالش‌های مشترک، از جمله امنیت غذایی و تغذیه، کمبود آب، تغییرات اقلیمی و چالش‌های مرتبط با آفات و بیماری‌های فرامرزی و همچنین تأمین حمایت لازم به منظور کاهش تأثیرات منفی مرتبط با این چالش‌ها را مورد تأکید قرار دادند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا