گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مبارزه به موقع با آفات و جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی در باغات شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از مبارزه به موقع با آفات و جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی در باغات شهرستان خبر داد.

 محمد اسدی در حاشیه بررسی وضعیت مزارع و باغات شهرستان اهر  در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی گفت: امسال با توجه به بارندگی‌های نسبتاً موثر بهاره در مزارع و باغات و شیوع آفات در باغات این شهرستان، شبکه پیش اگاهی شهرستان اهر قدم های موثری در رابطه با زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری ها برداشته است.

وی ادامه داد: اکثراً کرم سیب در باغات این شهرستان از آفات درجه یک محصول سیب بوده و همواره می تواند خسارات قابل توجهی را به محصول باغات وارد نماید.

اسدی گفت: سطح باغات بارده سیب در شهرستان اهر  بالای پنج هزار و ۷۶۰ هکتار می باشد که از ارتفاع ۷۰۰متر از سطح دریا شروع شده و تا ارتفاع یکهزار و ۷۰۰ متری وجود دارد، بنا بر این کنترل این آفت در این ارتفاعات  مستلزم پش آگاهی دقیق است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: ایستگاه‌های پیش اگاهی در ۵ منطقه شهرستان و در ارتفاعات مختلف صورت گرفته است، امسال تا ارتفاع یکهزار و ۵۰۰ متری شاهد سه نسل و در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰متر شاهد دو نسل  آفت کرم سیب بودیم که با روشهای علمی و محاسبات دقیق و تله گذاری های موثر با اعلام زمان موثر در مبارزه علیه  کرم سیب توانسته ایم در کنترل این آفت مهم موفق عمل کنیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا