گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی با کشت کینوا در شهرستان سلطانیه

پیمان حائری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه گفت: دانه کینوا مشهور به "خاویار سبز" یک شبه غله با ارزش غذایی بالاست که بسیار کم حجم و خوش هضم است و منبعی غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، فسفر و ویتامین b2 را فراهم می‌آورد و برای کسانیکه به هر دلیل مایل به استفاده از نان و برنج نیستند می تواند یک ماده جایگزین محسوب شود .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، گیاه کینوا برای اولین بار در سال زراعی جاری در روستای ویر شهرستان سلطانیه کشت شد.

پیمان حائری مدیر جهاد کشاورزی سلطانیه اعلام کرد: تغییر الگوی کشت در راستای حفظ منابع آبی کشور از جمله سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی است که به شکل فراگیر در دستور کار قرار دارد و کشت گیاه کینوا می تواند انتخاب مناسبی برای تغییر الگوی کشت در شهرستان باشد.

حائری بیان کرد: تغییر آب و هوای ایران به سمت گرم و خشک و شور شدن تدریجی خاک‌های زراعی کشور از یک سو و تحمل بالای گیاه کینوا در مقابل خشکی و شوری از سوی دیگر، بیانگر منطقی برای استفاده از کینوا به عنوان یک گیاه مناسب برای رسیدن به کشاورزی پایدار، تغذیه مناسب و تولید صنعتی است.

وی ابراز کرد: دانه کینوا مشهور به “خاویار سبز” یک شبه غله با ارزش غذایی بالاست که بسیار کم حجم و خوش هضم است و منبعی غنی از پروتئین، آهن، منیزیم، فیبر، فسفر و ویتامین b2 را فراهم می‌آورد و برای کسانیکه به هر دلیل مایل به استفاده از نان و برنج نیستند می تواند یک ماده جایگزین محسوب شود .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا