گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزی؛ صدرنشین جدول اشتغال در زنجان

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه‌ و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: بهار امسال ۱۲۲ هزار و ۵۵۲ نفر در بخش کشاورزی فعال بودند.

خلیل قاسم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آمارگیری فصل بهار، اظهار کرد: در کشور، بررسی نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ سال و بیشتر نشان می‌دهد که ۴۱ درصد جمعیت در سن کار از نظر اقتصادی فعال بودند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفتند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است.

وی افزود: بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی در کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳.۷ درصد کاهش داشته است. بررسی نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ سال و بیشتر بیانگر آن است که ۳۶.۹ درصد از جمعیت در سن کار شاغل بودن این شاخص در بین مردان بیشتر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

این مسئول با اشاره به وضعیت نیروی کار استان در فصل بهار امسال، ادامه داد: ۴۴.۸ درصد جمعیت استان در بهار امسال نیروی کار ۱۵ سال و بیشتر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۸ درصد کاهش داشته است و این استان در شاخص نرخ مشارکت نیروی کار ۱۵ سال و بیشتر در بهار سال گذشته رتبه چهارم و در بهار امسال رتبه سوم را دارد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه‌ و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، در رابطه با اشتغال ناقص، تصریح کرد: نرخ اشتغال ناقص در بهار امسال ۶ درصد و بهار سال قبل را ۵.۴ درصد بود که این شاخص در بهار امسال ۱.۶ درصد افزایش یافته است. نرخ اشتغال ناقص در بهار امسال ۶ دهم درصد افزایش و در بخش زنان ۳ دهم درصد کاهش داشته است.

قاسم‌لو یادآور شد: نیروی کار فعال استان با ۲۶ هزار و ۶۴۸ نفر کاهش در بهار امسال ۳۶۵ هزار و ۳۹۵ نفر تخمین زده شده است و این در حالی است که جمعیت شاغل استان در بهار امسال با کاهش بیش از ۱۷ هزار نفری به ۳۴۱ هزار و ۴۴۲ نفر رسیده است و جمعیت بیکار استان نیز با کاهش ۹۱۲۱ نفری به ۲۳ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: بهار امسال ۱۲۲ هزار و ۵۵۲ نفر در بخش کشاورزی، ۱۰۵ هزار و ۲۴۶ نفر در بخش صنعت و ۱۱۳ هزار و ۶۴۴ نفر در بخش خدمات فعالیت داشتند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا