گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان بعد از برداشت محصول، مزارع خود را آتش نزنند

رئیس جهادکشاورزی ابهر گفت: کشاورزان برای حفظ ماده آلی خاک زراعی به هیچ عنوان نباید بعد از برداشت محصول و کاه، مزراع خود را آتش بزنند.

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نزولات جوی مناسب و پراکنش بهینه آن در سال زراعی جاری شاهد افزایش رشد علف‌های هرز و سرسبزی مراتع هستیم که همین امر وقوع آتش‌سوزی در مزارع گندم و مراتع و باغات شهرستان را به دنبال داشت.

وی یادآور شد: با هماهنگی اعضای کمیته بحران، سازمان آتش‌نشانی در آمادگی کامل قرار گرفته و از مالکان سمپاش‌ها و خصوصا سمپاش‌های توربولاینر و مالکان تانکرهای آب‌رسانی درخواست شده که برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی این ادوات را در اختیار دهیاری‌ها قرار داده و نسبت به مهار آتش‌سوزی کمک کنند.

قزوینیان با اشاره به خرید گندم توسط سیلوها در شهرستان، یادآور شد: از کشاورزان درخواست می‌شود برای پیشگیری از مشکلات احتمالی هر چه سریع‌تر مزارع گندم و جو خود را برداشت و تحویل سیلوها دهند.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزان برای حفظ ماده آلی خاک زراعی به هیچ عنوان نباید بعد از برداشت محصول و کاه، مزراع خود را آتش بزنند، ادامه داد: برداشت به موقع محصول گندم و جو، شخم حد فاصل مزارع و مراتع و ایجاد خط حایل، آموزش به دامداران و مرتع‌داران برای روشن نکردن آتش در مزارع و معابر کشاورزی، رها کردن سیگار روشن در مزارع و مراتع، جلوگیری از ریزش سوخت ماشین‌های کشاورزی و شخم اراضی رها شده و جلوگیری از تخلیه ضایعات و نخاله‌های شهری و صنعتی و کشاورزی توسط وسایط نقلیه عمومی، از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با تولید ۵۰ هزار تن گندم امسال رکورد تولید این محصول در شهرستان شکسته شود، ادامه داد: امسال ۳۵ کمباین بومی و ۵۸ کمباین غیربومی برای کار برداشت گندم شهرستان به کار گرفته شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا