گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زایش گوسفندان نژاد ایل دو فرانس در فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا از زایش دام های مولد گله نژاد ایل دو فرانس در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد از زایش‌های گوسفندان این گله دو قلو بوده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ناصر انصاری تصریح کرد: در این گله ۲۶۷ راسی در اولین دوره تولید مثلی صد مورد آبستنی گزارش شده است که ۵۰ راس از دام ها دو قلو زایش کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این گله نژاد خالص دارای ۱۲ راس دام نر است، اظهار کرد: تمامی آبستنی ها با استفاده از دام نر انجام شده است و زایش دام ها از خرداد ماه گذشته آغاز که اقدامات مدیریتی ویژه در واحد دامپروری مذکور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه گله گوسفند نژاد ایل دو فرانس در اواخر سال ۹۸ توسط بخش خصوصی از کشور فرانسه به شهرستان فسا وارد شده است، افزود: هدف از ورود این نژاد از گوسفند به کشور استفاده از نژادهای پر بازده و چند قلوزا برای افزایش کمیت و کیفیت گوشت قرمز بوده است.

انصاری اظهار کرد: این گله به صورت صنعتی و کاملا بسته اداره می شود و به دلیل بلوغ زودرس این نژاد، در بره های پرواری می توان در سنین کمتر به وزن ایده آل رسید و به طور کلی می توانند در سن صد روزگی گوشتی با کیفیت تولید کنند.

گوسفند نژاد ایل دو فرانس از نژاد هایی به شمار می رود که به منظور تولید گوشت پرورش می یابد؛ این نژاد در سال ۱۸۲۲ در فرانسه پرورش یافت و جزو نژاد های بزرگ جثه بوده و دارای بدنی صاف است؛ پشم قوچ و میش ایل دو فرانس با کیفیت قابل قبول و عاری از الیاف رنگی است .

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا