گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

هفت کشور مقصد محصولات کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان از تعیین کشورهای روسیه، بلاروس، مصر، قطر، عمان، اوکراین و عراق به عنوان مقصد صادراتی محصولات این کنسرسیوم خبر داد.

حسن غریب‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نحوه انتخاب مقاصد صادراتی این کنسرسیوم اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب این کشورها برای فعالیت تجاری، نبود مشکل برای انتقال ارز به داخل بود و از نظر نوع زبان، روابط حسنه سیاسی و ذائقه شهروندان این کشورها امکان بازاریابی و عرضه محصولات وجود دارد.

وی اضافه کرد: این کشورها می‌توانند دروازه‌های بسیار خوبی برای ورود و عرضه محصولات آبزیان استان خوزستان به دیگرکشورهای دنیا باشند.

وی با اشاره به انتخاب کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان به عنوان کنسرسیوم برتر صادراتی کشور از بین ۷۲ کنسرسیوم تخصصی، اظهارداشت: استان خوزستان در چهار زمینه نیشکر و صنایع جانبی، خرما و صنایع وابسته، سازندگان تجهیزات نفت و همچنین آبزیان و صنایع وابسته در کشور دارای مزیت‌های نسبی است.

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان ایجاد زنجیره ارزش در بخش آبزیان را در راستای توسعه فعالیت های تولیدی و اقتصادی ضروری دانست و گفت: با این وجود در استان خوزستان حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارد که ناشی از انجام نشدن فعالیت‌های تحقیقاتی و تخصصی در این بخش است.

وی ادامه داد: در صورت شناسایی این خلأها، توسعه فعالیت‌های تولیدی مبتنی بر تکمیل زنجیره ارزش آبزی‌پروری، فرصت‌های مناسب شغلی را در استان ایجاد خواهد کرد و در نهایت به ارز آوری بیشتر برای کشور منجر می‌شود.

غریب‌زاده با اشاره به اینکه زمینه‌های نسبی محدود به عرضه و فروش محصولات در بازار داخلی است، ادامه داد: با این وجود لازم است در راستای ارز آوری برای کشور به مزیت های رقابتی و صادرات محصولات تولیدی نیز توجه شود.

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان تصریح کرد: بر همین اساس این فرآیند، نیازمند ایجاد یک مجموعه تخصصی در حوزه صادرات بود که بتواند در راستای فعالیت‌های تجارت خارجی در بخش آبزیان سازماندهی مناسبی را ایجاد کند.

غریب زاده با تاکید بر بازارسازی و بازاریابی بین‌المللی برای محصولاتی که دارای زمینه صادراتی هستند، گفت: به همین منظور کنسرسیوم صادراتی آبزیان در استان با عضویت فعالان این بخش از بین تولیدکنندگان خوارک دام، بچه ماهی، پرورش دهندگان و سازندگان استخرهای متراکم و فوق متراکم تشکیل شد.

به گفته وی این اقدام در راستای ایجاد کنسرسسیوم های تخصصی کشور با توجه به ایجاد مزیت‌های صادراتی صورت گرفت.

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی آبزیان خوزستان یادآورشد: به عنوان مثال در قزوین کنسرسیوم صادراتی انگور و در ملایر کنسرسیوم صادرات مبلمان تشکیل شد و در استان خوزستان با وجود اینکه کنسرسیوم خرمان وجود داشت، با پیشنهاد جمعی از شرکت‌های مستقر در استان و فعال در حوزه آبزی‌پروری، کنسرسیوم صادراتی آبزان استان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: برای رونق و توسعه فعالیت‌های این کنسریوم و ارائه خدمات به اعضا، دپارتمان تخصصی بازاریابی، حقوقی، ساخت، آرندی(تحقیق و توسعه)، آموزش و مالی ایجاد شد.

چشم‌انداز ورود به بازار دیگر کشورها

غریب‌زاده با اشاره به فعالیت دفتر تجاری کنسرسیوم صادراتی آبزیان در کشور عمان و زمینه‌سازی برای راه‌اندازی یک دفتر تجاری دیگر در کشور روسیه، بیان‌داشت: همزمان که این کنسرسیوم برای انجام فعالیت های تجاری خود شناخت خوبی از بازار کشور عراق دارد، با هماهنگی‌هایی که با رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های ایران درکشورهای مصر و قطر صورت گرفته، در حال پایش اطلاعات برای ورود هرچه بهتر به بازار این کشورها هستیم.

وی یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود تا طی یک سال آینده زمینه ورود این کنسرسیوم به بورس  فراهم شود.

بر اساس این گزارش، بازاریابی و فروش تضمینی محصولات یکی از ویژگی های تشکیل کنسرسیوم های صادراتی در کشور است.

از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید آبزیان در کشور معادل ۱۳۰هزار تن آن در خوزستان تامین می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا