گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات آب میوه ایران به ۳۵ کشور جهان؛ از پاکستان، افغانستان و زلاندنو گرفته تا آلمان، کانادا، سوئیس و ترکیه

سخنگوی گمرک گفت: ایران در 4 ماه نخست امسال اقدام به صادرات بیش از ۳۸ میلیون دلار آبمیوه برابر با ۴۷ هزار و ۹۹۵ تن به ۳۵ کشور جهان کرده است که بیشترین میزان آن به کشورهای همسایه بودند.

به گزارش  ایانا از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی افزود: صنعت آبمیوه و کنسانتره در ۴ ماه نخست امسال اقدام به صادرات بیش از ۴۸ هزار تن آب میوه به ارزش بیش از ۳۸ میلیون و ۱۰۷ هزار دلار کرد.
وی با اشاره به اینکه صادرات آب میوه ایرانی شامل مخلوط آب میوه‌ها، مخلوط با سبزیجات، عصاره میوه، اسانس آب میوه، تخمیر بدون الکل، آب میوه تغلیظ شده، آب انواع مرکبات شامل پرتقال، گریپ فروت، آب انگور ، آب سیب و آب آناناس می‌شود.

لطیفی تصریح کرد: صادرات آب میوه ایران به بیش از ۳۵ کشور جهان ثبت شده که از جمله آنها آلمان، پاکستان، افغانستان، مالدیو، استرالیا، کانادا، سوئیس، هلند ، ترکیه، پاکستان، زلاندنو، روسیه، نروژ ، ترکیه ، کویت است.
به گفته وی، پاکستان با افزون بر ۹ میلیون و ۶۶۵ هزار دلار در رتبه نخست و ترکیه با بیش از ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دلار و افغانستان با ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار دلار مهم‌ترین مقاصد این تولیدات کشورمان محسوب می‌شوند.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد: واردات آب میوه نیز به میزان ۲ هزار و ۱۱۱ تن به ارزش ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۵۲ دلار از هشت کشور جهان انجام شده که این کشورها ترکیه، برزیل، بلژیک، امارات، اسپانیا، تایلند، هند و ایتالیا بودند.

بیشترین واردات از تایلند به میزان یک هزار و هفت تن آب آناناس و آب آناناس تلغیظ شده به ارزش ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۹۳۷ دلار بود.

صنعت آبمیوه و کنسانتره در ایران بعد از سال ۱۳۶۵ از ۳ واحد تولیدی فعالیت خود را آغاز کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا