گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گاو برای تامین خوراک منتظر نهاده‌های دولتی نمی‌ماند

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با بیان اینکه به دام نمی توان گفت صبر کن خوراکت برسد گفت: در صورتی که خوراک دام به اندازه کافی نباشد و پروتین حیوان تامین نشود، شیردهی آن کم می‌شود و دیگر به حالت قبل بر نخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران امروز در نشست خبری اظهار کرد: ۱۴ میلیون ظرفیت تولید شیر خام در کشور است که ۱۱ میلیون تن تولید می‌شود و سه میلیون تن میز ظرفیت خالی وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۵ میلیون تن نهاده دام و طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است اما درحالی که اعضای اتحادیه ما از مصرف کنندگان عمده این محصولات می باشد تنها توانسته است حدود دو درصد در واردات سهم داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ادامه داد: به این اتحادیه به عنوان نماینده تولیدکنندگان ارزی برای واردات اختصاص داده نمی‌شود اما برخی از واردکنندگان که فعالیت تولیدی نیز ندارند بدون دغدغه  ارز می گیرند.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی علاوه بر اینکه نهادهای  دامی اندازه کافی به دست دامداران نمی‌رسند، این نهادها به موقع نیز تامین نمی‌شود و این شرایط را سخت تر کرده است.

سلطانی با بیان اینکه به دام نمی توان گفت صبر کن خوراکت برسد اظهار داشت: در صورتی که خوراک دام به اندازه کافی داده نباشد و پروتئین آن تامین نگردد، شیردهی آن کم می‌شود و دیگر به حالت قبل بر نخواهد گشت.

وی یادآور شد: در سال های ۹۱ و ۹۲ زمانی که مسئولیت واردات نهاده ها به تشکل ها سپرده شده بود این محصولات بدون کوچکترین افزایش قیمتی در بازار توزیع می شد.

وی تاکید کرد: اتحادیه این آمادگی را دارند که مسئولیت تامین و توزیع نهاده ها را دوباره برعهده بگیرد و هرگونه نظارتی را نیز خواهند پذیرفت.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا