گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی کشور برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، در نشست خبری که بصورت آنلاین در صفحه مجازی با خبرنگاران برگزار شد، گفت: تا کنون ۴۵ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده از سیل استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدحسین اکبری گفت: بعد از بارندگی‌های سیل آسای فروردین سال ۹۸ حدود ۴۷ و نیم میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای جبران این خسارات به استان تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: به این منظور ۸ هزار و ۶۳۹ نفر خسارت دیده شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: ۸ هزار و ۱۶۳ نفر برای بهره مندی از تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شدند.

اکبری با اشاره به مشکلات زرشک کاران و عناب کاران استان تصریح کرد: تشکیل صندوق حمایت از تولید و صادرات زرشک و عناب یکی از راهکار‌هایی است که در سفر وزیر کشاورزی به استان پیشنهاد خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از راهکار‌ها برای جبران خسارت زرشک کاران استان طرح ایجاد مجتمع بارگاه‌های بهداشتی زرشک در سال گذشته بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانکی به تشکل ها، کشاورزان عمده مالک و صادر کنندگانی که زرشک را خریداری کرده اند و یا به کشاورزان تعهد دارند، از دیگر راه حل‌های جبران خسارات در این حوزه است.

وی گفت: راهکار دیگری که برای جبران این خسارات در نظر گرفته شده است، توزیع زرشک در داخل کشور است.

اکبری عنوان کرد: در بحث بهره وری آب اولویت اصلی با کشت گلخانه‌ای است که در آن به ازای هر متر مکعب آب حداقل ۷۰ هزار تومان درآمد کسب می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: برای اولین بار زنجیره تولید کلزا در استان تکمیل شد.

وی اظهار کرد: زنجیره تولید زیتون و پنبه نیز در استان تکمیل شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا