گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید بالغ بر ۶ هزار تن بادام از سطح باغات خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی از تولید ۶ هزار و ۸۰۲ تن بادام از سطح باغات بادام استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برداشت محصول بادام استان با توجه به تنوع ارقام و تفاوت اقلیم های کشت از نیمه مرداد آغاز تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، غلامرضا قوسی با اشاره به اینکه سطح باغات بادام استان ۹ هزار و ۳۱۱ هکتار است، گفت: از این میزان ۶ هزار و ۷۲۴ هکتار آن مربوط به باغات دیم و ۲ هزار و ۵۸۷ هکتار باغات بادام آبی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی میزان برداشت بادام در سال گذشته را ۶ هزار و ۶۲۷ تن ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال نیز ۶ هزار و ۸۰۲ تن بادام از سطح باغات استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: شهرستان های قاین، بیرجند و سرایان به ترتیب با تولید یک هزار و ۵۶۶، یک هزار و ۳۸۲ و یک هزار و ۷۳ تن بیشترین تولید استان را به خود اختصاص داده اند.

قوسی با بیان اینکه محصول بادام برداشت شده بیشتر به مصرف داخلی استان و مقادیری به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان ارسال می‌شود، گفت: میزان درآمد سالانه استان از این محصول ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا