گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ترویج کشت گلخانه‌ای ضرورت حفظ بخش کشاورزی است

مدیر امور آب کاشان با بیان اینکه 9 دستگاه حفاری غیرمجاز چاه آب شناسایی و توقیف شده است، گفت: در سال جاری ۱۸ حلقه چاه غیرمجاز با میانگین آب‌دهی ۱۰ لیتر در ثانیه در منطقه کاشان شناسایی شده که تاکنون ۱۰ حلقه چاه تعطیل شده است.

حسن جوکاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان امسال پروانه برداشت آب نزدیک به ۸۰ حلقه چاه در منطقه کاشان تعدیل خواهد شد که با این اقدام، مجموع آنها به ۳۸۰ حلقه چاه خواهد رسید.

وی افزود: آب آشامیدنی مردم منطقه کاشان با ۳۵۰ لیتر در ثانیه آب انتقالی از زاینده‌رود و ۸۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق با میزان آبدهی ۲ تا ۲۰ لیتر در ثانیه تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در بخش آب زیرزمینی و در چارچوب طرح تعادل بخشی، ۶۲ دستگاه کنتور هوشمند بر چاه های کشاورزی و صنعتی نصب شده است که با نصب ۲۰ دستگاه دیگر، تمام چاه های کشاورزی مجهز به کنتور حجمی هوشمند خواهند شد.

وی گفت: همچنین با صدور ۱۱۹ پروانه بهره برداری اصلاح و تعدیل، در حال حاضر تمام چاه های کشاورزی منطقه کاشان اصلاح و تعدیل شده است، اما ترویج کشت گلخانه ای ضرورت حفظ بخش کشاورزی است.

مدیر امور آب شهرستان کاشان تاکید کرد: متأسفانه با گذشت چهار دهه از اعلام بحرانی بودن دشت کاشان نسبت به کمبود ذخایر آب، خسارت بخش کشاورزی با کشت غرقابی و الگوی نامناسب کشت همچنان ادامه دارد که علاوه بر تهی شدن منابع آب زیرزمینی، باعث نابودی زمین های زراعی خواهد شد.

جوکاری با تاکید بر پیگیری جدی ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، افزود: بیشترین برداشت آب از منابع زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می شود که برای کاهش مصرف آب در این بخش طرح های تجمیعی نوین آبیاری باید اجرا شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا