گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان با کمبود کود اوره مواجه هستند/ قیمت رکورد زد

مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از کمبود کود اوره مورد نیاز کشاورزان خبر داد و گفت: این مساله کشاورزان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

سید جعفر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر از کمبود کود اوره در کشور خبر داد و گفت: این مساله برای کشاورزان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

این فعال بخش خصوصی تاکید کرد: توزیع کود اوره نیز به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کود اوره تولید داخل کشور است و نیاز به واردات نداریم، افزود: نکته اینجاست با وجود تولید مناسب چرا باز هم در داخل کمبود داریم؟

حسینی ادامه داد: کود اوره مورد نیاز بخش کشاورزی سالیانه حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد می‌شود اما هیچگاه این میزان از طرف پتروشیمی‌ها برای بخش کشاورزی تخصیص داده نشده است.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر وزارت جهاد کشاورزی کود اوره را فقط برای ۸ محصول کشاورزی تأمین می‌کند اما آیا محصولات دیگر نیازی به کود ندارند؟ کشاورز چگونه باید برای سایر محصولات کود تأمین کند؟ این امر سبب شده که کشاورزان برای تأمین کود مورد نیاز به دلالان روی آورند.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره در برخی مناطق کشور به ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان رسیده که به نوعی یک رکورد حساب می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نبود کود اوره در بازار و نیاز کشاورزان به کود برای صیفی جات باید مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تدبیری برای این مساله بیندیشند.

حسینی با بیان اینکه زمان زیادی تا آغاز سال زراعی جدید و کشت پاییزه نمانده است، گفت: بحث کمبود کود و گرانی آن می‌تواند برای کشاورزان مشکل ایجاد کند و هزینه‌های تولید را بالا ببرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا