گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

دامپروری استان آنقدر ظرفیت دارد که کرمانشاه را به قطب‌ کشاورزی تبدیل کند

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش دامپروری کرمانشاه آنقدر ظرفیت دارد که استان را به عنوان یکی از قطب‌های‌ کشاورزی در کشور مطرح کند.

بهرام خانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه استان کرمانشاه همواره به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور مطرح بوده، گفت: مطالعات خوبی در بحث قطبیت کشاورزی استان انجام گرفته که اگر به سرانجام برسد و قطبیت کشاورزی استان در وزارت جهاد کشاورزی تایید شود، شاهد تحولات زیادی در بخش کشاورزی استان به ویژه بخش دام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موضوع قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه در کشور باید به عنوان یکی از مطالبات جدی استان مطرح و به سرانجام برسد، تاکید کرد: نمایندگان فعلی استان پیگیر تایید موضوع قطبیت استان در بخش کشاورزی هستند که امیدواریم تلاش ها برای تایید قطبیت کشاورزی استان به نتیجه برسد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه احراز قطبیت کشاورزی استان کرمانشاه با یکسری مزایا برای بخش کشاورزی استان همراه خواهد بود، گفت: اگر استانی به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح شود، ردیف اعتباری خاصی به آن استان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی سپس با بیان اینکه بخش دامپروری یکی از زیربخش های مهم و اثرگذار استان به شمار می‌رود، گفت: استان کرمانشاه یکی از قطب‌های کشور از نظر تولید محصولات دامی است.

وجود واحدهای مدرن پرورش دام و طیور، وجود نژادهای خوب مثل گوسفند نژاد سنجابی و نژاد اسب کرد و وجود کارخانجات خوراک دام از مزیت‌های استان در بخش دامپروری است که خانی به آنها اشاره کرد.

خانی در ادامه اشاره‌ای هم به فرصتهای بخش کشاورزی در استان داشت و افزود: این استان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و هم مرز بودن با کشور عراق و وجود بازارچه‌های مرزی از ظرفیت های صادراتی خوبی برخوردار است که با تکیه بر آنها می توان برای ایجاد بازارهای عرضه محصولات کشاورزی به ویژه محصولات دامی برنامه‌ریزی کرد. ضمن اینکه برخورداری از  سیستم های حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی شرایط را برای حمل و نقل محصولات تولیدی استان سهل کرده است.

خانی اشاره ای هم به میزان تولیدات بخش دامپروری استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته میزان تولیدات بخش دامپروری این استان به حدود ۴۸۰ هزار تن رسید.

وی ادامه داد: سالانه ۳۵۰ هزار تن شیر خام، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز، ۷۲ هزار تن گوشت مرغ، ۱۲ هزار تن تخم مرغ و حدود ۵۵۰۰ تن عسل در این استان تولید می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا