گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

صادرات حدود ۳۶میلیون دلار محصولات شیلاتی مازندران

شیلات مازندران اعلام کرد که طی سال گذشته با تلاش بهره برداران شیلاتی استان حدود ۱۱هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات شیلاتی به ارزش اقتصادی ۳۵ میلیون و ۸۷۶ هزار دلار به خارج از کشورصادر شد.

گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شیلات مازندران نشان می دهد که صادرات آبزیان سال گذشته به لحاظ وزنی ۶۰ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۱درصد نسبت به سال ۱۳۹۷ رشد داشته است.

بنابر این گزارش سال ۹۷  حدود هفت هزارو ۲۰ تن به ارزش  ۲۹ میلیون و ۶۶۲ هزارودلار انواع محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد.

بر اساس آمار شیلات مازندران سال گذشته یک هزارو ۲۵۳کیلو گرم خاویار پرورشی ، ۵۴ تن گوشت خاویاری ، ۹هزارو ۸۷۵ تن ماهی پرورشی تازه ، ۵۴تن ماهی قزل الای منمد ، یک هزارو ۲۵۰ تن خورام آبزیان و پنج تن نیز کنسرو ماهی صادر شده است.

بنابر این گزارش مقصد محصولات شیلاتی مازندران به کشورهای  آلمان، انگلیس ،امارات متحده عربی ،عراق ،افغانستان ،آذربایجان وترکمنستان بوده است.

شیلات بدون ذکر دلیل ، صادرات سال گذشته ماهی کیلکا  منجمد را صفر اعلام کرد درحالی که طبق اعلام رسمی سال ۹۷  حدود ۱۸تن این محصول آبزی ازاستان مازندران صادر شده بود.

طبق آمار رسمی شیلات مازندران  در مجموع سال گذشته   ۱۰۶ هزارتن انواع آبزیان دراستان تولید شده است.

مازندران با داشتن سه هزار و ۴۵۰و احد پرورش آبزیان، قطب آبزی پروری کشور محسوب می شود. هم اکنون از مجموع واحدهای پرورش آبزیان مازندران، ۲۷۶ واحد مربوط به پرورش ماهیان سردآبی و ۱۴ واحد هم ماهیان خاویاری است و بیش از سه هزار واحد دیگر در زمینه تولید ماهیان گرم آبی فعالیت دارند.
سفید، کپور، آزاد (فیتیباک) انواع قزل آلا از گونه های ماهیان گرم آبی و سرد آبی استان مازندران است.
حدود ۸۰۰ قطعه آببندان با مساحت ۱۷ هزار هکتار و ظرفیت حدود ۳۵۰ میلیون متر مکعب آب در استان مازندران وجود دارد که هرساله علاوه بر تامین آب کشاورزی، انواع ماهی کپور، آزاد، سفید و فیتوفاک در آنها تولید و به بازار داخلی و خارجی عرضه می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا