گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آرایش خوشه‌ نخیلات در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آرایش خوشه در سطح 6هزار هکتار از نخلستان های در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با اشاره به اینکه آرایش خوشه یکی از مراحل داشت خرما است، ابراز کرد: در این مرحله خوشه‌های سبز و نارس خرما توسط کارگران ماهر به شکلی زیبا و منظم بر روی شاخه‌های درخت نخل قرار می‌گیرد تا هنگام برداشت، از هدر رفت محصول جلوگیری و محصولی باکیفیت تولید شود.

به گفته وی؛ نخل داران در شهرستان کازرون همه ساله از اواخر خرداد ماه، خوشه آرایی درختان و به اصطلاح محلی “کنه زدن” نخلستان‌های این شهرستان را آغاز می‌کنند.

رشیدی می گوید: آرایش خوشه نخیلات به منظور محصول دهی بهتر، برداشت آسان تر و جلوگیری از ریزش میوه‌ها در مقابله با طوفان های فصلی انجام می‌شود.

وی؛ حذف خوشه‌های اضافی میوه‌های خرما به منظور درشت‌تر شدن میوه و پر شهد شدن آن را یکی دیگر از اهداف آرایش درختان خرما برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه در این شهرستان، ۲۰ رقم خرما وجود دارد، افزود: کبکاب، زاهدی، مکتیو و شیخ عالی از مهمترین ارقام رطب و خرما است.

رشیدی ابراز کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۴۰ هزار تن محصول از نخلستان‌های شهرستان کازرون برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا