گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ضایعات سالانه ۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی در کشور

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه ۱۲۵ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در کشور، گفت: از این مقدار ۲۰ میلیون تن تبدیل به ضایعات می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به نقش با اهمیت وزارت جهادکشاورزی در پاسخگویی به معیشت مردم، اظهار کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید هم به موضوع کمیت و هم کیفیت دقت داشت.

وی به ظرفیت‌های کشور در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: متخصصان بخش کشاورزی کشور معتقدند با علمی کردن کشاورزی می‌توان با توجه به منابعی که در اختیار داریم، ۱۵۰ میلیون نفر را تغذیه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مشکل داریم، تصریح کرد: باید صنایع تبدیلی بخش کشاورزی خصوصاً در استان گلستان که یک استان کشاورزی است، تقویت شود.

تقوی در ادامه به اهمیت خاک اشاره کرد و گفت: هیچ ثروتی ارزشمندتر از خاک نیست. اگر خاک نداشته باشیم، هیچ‌چیز نداریم. خاک چیزی نیست که بتوانیم آن را از جای دیگر خریداری کنیم لذا باید در حفظ آن کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی می‌تواند جای نفت را در صادرات بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه کشاورزی کمبودها را برطرف و گام‌ها را بلندتر برداریم، می‌توانیم درآمد حاصل از فروش محصولات کشاورزی را جایگزین بودجه نفت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیارد تومان زکات در سطح کشور جمع‌آوری شد و امسال پیش‌بینی می‌شود این مقدار به یک هزار میلیارد تومان برسد. زکات جمع‌آوری‌شده صرف کمک به فقرا، برخی اقدامات عمرانی، تهیه جهیزیه، کمک به بیماران و… در همان منطقه می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا