گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود/تاثیر ۵۶ درصدی بر فروش کرونا+ اینفو

پژوهشکده آمار در گزارشی به تاثیر کرونا بر فعالیت کسب و کارها پرداخته و اعلام کرد: کرونا در اردیبهشت ماه امسال تاثیری 56 درصدی بر فروش محصولات کشاورزی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس بررسی‌های اقتصادی که تاکنون و در زمان اپیدمی کرونا صورت گرفته است نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا بخش‌های اقتصادی از جمله زیر گردشگری، بازرگانی خارجی، بازار سرمایه، بازار ارز، بازار مسکن، کسب و کارهای خُرد، کسب و کارهای عمومی، قیمت کالاها، تولید ناخالص داخلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

با توجه به ضرر و زیان‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در اقتصاد ایران، در صورتی که در مورد جبران زیان‌های اقتصادی فوراً چاره اندیشیده نشود و راهکاری به طور عملی در پیش گرفته نشود آسیب‌های وارده تصاعدی خواهد شد و بسیاری از فعالان اقتصادی با چالش زیادی رو‌به‌رو خواهند شد که حتی ممکن است از چرخه اقتصادی حذف شوند.

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

با توجه به این مهم، تهیه‌ی آمارهایی متناسب با این شرایط اهمیت بسیاری می‌یابد، زیرا نتایج استخراج شده از آن ابزارهای مفیدی درباره‌ی واکنش‌های اقتصادی افراد و کسب و کارهای کشور در اختیار دولت قرار می‌دهد.

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

طرح نظرسنجی تأثیر کرونا بر کسب و کارها به گونه‌ای طراحی شد که بتوان نتایج آن را در سطح کل کشور و همچنین سه گروه عمده‌ی فعالیت‌های اقتصادی (خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی) منتشر کرد. برای این منظور اندازه‌ی نمونه‌ی محاسبه شده برابر حدود ۴۰۰۰ به دست آمد. چارچوب مورد استفاده برای بخش خدمات و کشاورزی فایل مربوط به اتاق اصناف و تعاون ایران بود و برای صنعت و معدن از چارچوب موجود در مرکز آمار ایران استفاده شد.

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

در خصوص بخش کشاورزی باید دقت کرد که بهره‌برداران کشاورزی در این طرح مد نظر نبودند. با توجه به شیوه‌ی اجرای طرح، واحدهای آماری که فاقد شماره‌همراه به‌منظور تماس تلفنی بودند از چارچوب حذف شدند.

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

 

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

تاثیر کرونا بر کسب‌وکارها چقدر بود

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا