گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت سالانه ۷۵۰۰ تن آلوی قطره طلا در استان لرستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سالانه 7500 تن آلو قطره طلا از سطح 500 هکتار باغات بارور این محصول برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان لرستان، احمدوندی با اعلام این خبر گفت سطح زیر کشت باغات استان لرستان ۴۲هزار و ۶۰۰ هکتار است که از این مقدار ۴۶۰۰ هکتار نهال بوده و ۳۷ هزار هکتار نیز بارور است. از این مقدار سطح بارور شامل ۲۸ گونه میوه سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع محصولات باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت سطح زیر کشت آلو در استان لرستان ۱۸۰۰ هکتار می باشد که ۶۵۰ هکتار از آن به کشت آلوی قطره طلا اختصاص یافته و از این مقدار ۱۵۰ هکتار غیربارور و به صورت نهال می باشد و ۵۰۰هکتار نیز به مرحله باروری رسیده است.

وی با اعلام اینکه سالانه ۷۵۰۰ تن آلو قطره طلا از سطح ۵۰۰ هکتار باغات بارور این محصول برداشت می شود افزود شهرستان چکنی دارای پتانسیل خوبی در زمینه تولید این محصول می باشد و در بعضی از باغات که کشاورزان به توصیه های فنی کارشناسان عمل نموده اند بین ۴۰تا ۵۰ تن آلو قطره طلا برداشت شده است.

احمدوند ادامه داد در حال حاضر آلو به صورت سنتی در خانه ها فرآوری می شود اما توصیه ما به باغداران منطقه این است که با حمایت از سرمایه گذاران ایجاد کارخانجات و کارگاههای صنایع تبدیل تبدیلی و غذایی جهت فرآوری این محصول به منظور افزایش درآمد اقتصادی همکاری نمایند ، در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان این آمادگی را دارد با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران مساعدت لازم را به عمل آورد چرا که خام‌فروشی درآمد مناسبی برای باغداران ندارد و چنانچه فرآوری شود هم باعث ایجاد اشتغال می گردد و هم باعث افزایش درآمد کشاورزان منطقه خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا