گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تقویت بخش کشاورزی، راهی مطمئن برای توسعه همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: تقویت بخش کشاورزی راهی مطمئن در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان است.

منصور رضوانی جلال با تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی، بر اهمیت بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان تأکید و اظهار کرد: استان همدان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود و با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

رضوانی جلال افزود: همچنین بخش کشاورزی استان همدان ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در استان همدان دارای ۱۱۷ هزار بهره بردار است، یاداور شد: ۶۹۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیرکشت محصولات زراعی و باغی استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۹۳ هزار هکتار از اراضی استان آیش است، ادامه داد: سالانه نزدیک به ۹.۴ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی زراعی، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تأکید کرد و گفت: همدان دارای تولید سالانه در حدود ۴۰۶ هزار تن انگور، ۵۴ هزار تن گردو، ۹۲۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن سیر، ۳۴۰ هزار تن جو و ۱۵ هزار تن گیاهان دارویی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، وی اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح ۱۵۱ هزار هکتار از اراضی آبی استان و نیز توسعه کشاورزی حفاظتی در راستای مدیریت مصرف آب و ایجاد ۴۲۰ واحد صنایع تبدیلی برای ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان و جلوگیری از هدر رفت آنها را از ویژگی های ممتاز کشاورزی استان همدان برشمرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا