گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نقش IT را در کشاورزی پررنگ کنیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با تاکید بر لزوم اصلاحات در بخش کشاورزی استان، خواستار پررنگ شدن نقش IT در بخش کشاورزی شد.

هدایت حاتمی در جلسه عصر امروز (۱۰ خرداد) کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد استان یاد کرد و گفت: این بخش هم بواسطه پتانسیل‌های خدادادی از جمله آب و اراضی حاصلخیز و هم به واسطه امکاناتی که ایجاد شده، خصوصا سدها، بسیار مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه طیف بهره‌برداران حدود ۱۲۰ هزار نفری کشاورزی نیز در استان قابل توجه است، اظهار کرد: هرگونه تحول در بخش کشاورزی استان در سبد معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

حاتمی افزایش بهره‌وری ومدیریت مصرف آب را از جمله تحولاتی دانست که باید در حوزه کشاورزی استان لحاظ شود و عنوان کرد: باید به پررنگ کردن نقش IT در حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف دام، طیور، زراعت، باغداری و … توجه کنیم.

وی همچنین توجه به مشاغل عمومی در بخش کشاورزی را نیز ضروری خواند و افزود: یکی از چالش‌های کشورهای در حال توسعه در بخش کشاورزی استفاده از امکانات و تجهیزات و کمرنگ شدن نفش نیروی انسانی است که باید به این مهم توجه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از ظرفیت فارغ التحصیلان و متخصصان بخش کشاورزی بیکار در روستاهای استان یاد کرد و گفت: این افراد صاحب ایده برای ارتقا بخش کشاورزی هستند که باید از آنها حمایت کنیم و مشکلی هم بابت تامین منابع مالی برای آنها نداریم.

حاتمی توسعه زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی را نیز مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: توسعه زنبورستان‌ها، توجه به گلخانه‌ها و … نیز باید در برنامه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بر لزوم تقویت حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه هم تاکید کرد و گفت: باید در این زمینه هاب غرب کشور شویم و بتوانیم به استان‌های همجوار خدمات بدهیم.

حاتمی از چهار مرکز تخصصی حوزه بهداشت و درمان که با همکاری بخش خصوصی در دست پیگیری و احداث است هم یاد کرد و افزود: باید زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران این بخش را فراهم کنیم.

وی تسهیل‌گری برای ارایه مجوز به سرمایه‌گذاران حوزه بهداشت و درمان را ضروری دانست و اضافه کرد: باید اشتغالزایی در این بخش نیز به سمت افرادی برود که تک شغله هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حوزه دیگری که علاقمند به توسعه آن هستیم بحث حمل و نقل و لجستیک است که می‌تواند محرک بسیاری از حوزه‌های دیگر در استان هم باشد.

حاتمی بر لزوم تعیین تکلیف مانده اعتبارات اشتغالزایی خصوصا در بخش تسهیلات روستایی و مشاغل خانگی هم تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه نباید اجازه بدهیم این تسهیلات برگشت بخورد، اما پرداخت تسهیلات به زنجیره‌های ارزش باید در اولویت باشد.

وی در پایان اجرای مصوبات کارگروه اشتغال را ضروری دانست و عنوان کرد: مدیران دستگاه‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا