گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان بوشهر تولید شد

سالانه افزون بر ۱.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی و دامی در استان بوشهر بخش‌های زارعی، باغی، صیفی‌جات، خارج از فصل و محصولات شیلاتی تولید می‌شود که نقش مهمی در تامین مواد غذایی کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر،تولید محصولات کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی کشور یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود که در این راستا استان بوشهر از ظرفیت بالایی در تولید این محصولات برخوردار است.

سطح  اراضی کشاورزی استان بوشهر افزون بر ۳۳۰ هزار هکتار اعلام شده که حدود ۱۳ درصد از کل مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده سالانه افزون بر ۱.۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان بوشهر بخش‌های دام و طیور، زارعی، باغی، صیفی‌جات، خارج از فصل و محصولات شیلاتی تولید می‌شود  که نقش مهمی در تامین مواد غذایی کشور دارد.

گوجه‌فرنگی خارج از فصل، محصولات باغی، سبزی‌جات، زارعی و  محصولاتی دام و طیور، ماهی و میگو از جمله تولیدات استان بوشهر در زیرمجموعه جهاد کشاورزی است.

استان بوشهر این روزها مشغول برداشت محصول گندم است

تولید محصول گندم یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است که در این راستا بیش از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی استان به تولید این محصول اختصاص دارد.

تولید گندم، به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات استراتژیک هر ساله سیاست خرید تضمینی در برنامه دولت مردان قرار دارد.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه از ۱۶ فروردین برداشت گندم از زمین‌های کشاورزی استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: در پی آغاز برداشت گندم افزون بر ۶۰۰ کمباین مشارکت دارند و تاکنون افزون بر ۱۳۷ هزار تن گندم برداشت شده است.

خسرو عمرانی از تعیین ۶ مرکز اصلی تحویل گندم از کشاورزان استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مجموع ۱۳ مرکز اصلی و فرعی برای تحویل گندم کشاورزان تعیین و تاکنون ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ تن گندم تحویل سیلو‌ها و مراکز خرید گندم در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه از وجه میزان گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است گفت: گندم‌های تحویلی به انبارها و سیلوی استان بوشهر در راستای خرید تضمینی وجه آن به گندم‌کاران بوشهری پرداخت شده است.

عمرانی با اشاره به اینکه برداشت گندم رو به پایان  است خاطرنشان کرد:  تاکنون افزون  ۱۳۷ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت که ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ گندم نان و  ۱۰ هزار ۳۰۰ تن گندم بذری تحویل انبارهای ذخیره شده و ۱۰ هزار و ۱۵۰ تن به عنوان خود مصرفی در اختیار کشاورزان است.

وی با بیان اینکه در سال زارعی جاری ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت گندم رفت تصریح کرد: بیش از ۸۵ هزار هکتار آن کشت دیم و بقیه آبی است.

طرح نخلستان در استان بوشهر اجرایی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر هم طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح تحول کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این طرح در قالب طرح نخلستان اجرایی شده که نخیلات ۲۴۰۰ هکتاری سعدآباد، ۶۵۰۰ هکتاری آب‌پخش و ۱۲۰۰ هکتاری کلل شامل می‌شود.

محمدتقی منوچهری، با بیان اینکه در اجرای طرح نخلستان آبیاری این اراضی تحت فشار و قطره‌ای می‌شود گفت: این طرح با مشارکت باغداران اجرایی شده که نقش مهمی در افزایش تولید خرما، کاهش مصرف آب و افزایش اشتغال دارد.

طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر برای ۱۵۰ هکتار هدف گذاری شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح گلخانه در استان خبرداد و بیان کرد: سال گذشته طرح گلخانه‌ای در مساحت ۹۸ هکتاری اجرا شد و امسال نیز برای ۱۵۰ هکتار هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به جوجه ریزی مرغ خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان بوشهر انجام و ۳۸ هزار و ۴۰۰ تن مرغ تولید و عرضه شد.

وی با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در استان بوشهر ۵۰۰ تن سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش یافت افزود: در ۲ ماه امسال ۱.۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا