گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برداشت بیش از۴۳۰ تن گل محمدی از گلستان های بارور جنوب کرمان

مدیر امورباغبانی سازمان گفت: پیش بینی می شود از سطح ۳۳۱هکتار از گلستان های بارور جنوب کرمان بیش از ۴۳۰ تن گل تر برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، منصور شریف مدیر امور باغبانی سازمان بیان کرد: جنوب کرمان دارای ۳۸۰ هکتار گلستان گل محمدی بوده که از این سطح حدود ۳۳۱ هکتار آن بارور هستند .

وی افزود : برداشت گل محمدی از سطح ۳۳۱ هکتار از گلستانهای بارور جنوب کرمان از نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و این عملیات برداشت تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

شریف اظهار کرد: به طور متوسط از سطح یک هکتار مزارع گل محمدی میزان ۱/۳ تن گل تر و در کل منطقه جمعا ۴۳۰  تن گل  برداشت و روانه کارگاه های گلاب و اسانس گیری منطقه می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به اینکه عمده تولید کنندگان گل در حوزه  جبالبارز ، ساردوییه و اسفندقه هستند، اضافه کرد: با توجه به شرایط خشکسالی های متمادی و بحران بی آبی  و سیاست کاشت گیاهانی با نیاز آبی کم در  منطقه، کاشت و توسعه گل محمدی و سایر گیاهان دارویی که از  محصولات با نیاز آبی کم هستند ، در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفت و  در همین راستا به  متقاضان واجد شرایط کشت گل محمدی و گیاهان دارویی تسهیلات کم بهره پرداخت و حدود ۲۰ هکتار به سطح گلستان‌های گل محمدی اضافه شده است.

وی اضافه کرد: کارخانه صنعتی گلابگیری و اسانس گیری گلاب بارز که با استفاده از وسایل و تکنیک های پیشرفته گلاب گیری  محصول برداشت شده را خریداری و پس از عملیات گلابگیری وتهیه اسانس روانه بازارهای  داخل کشور و همچنین به کشور های اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

شریف بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کویید ۱۹ این کارخانه با رعایت تمامی موارد و استانداردهای بهداشتی در حال تولیدی محصولی سالم و استاندارد است‌.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا