گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مزرعه رویکرد مهم جهادکشاورزی است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای وزارت جهاد در توسعه کشاورزی و دست‌یابی به محصول با کیفیت، انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مزارع است.

جواد وفابخش روز دوشنبه در جریان بازدید از مزارع نمونه گندم، جو و کلزای شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، کشاورزان سهم مهمی در تحقق اهداف این شعار و عبور از شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام در اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه برای کشور ایجاد کرده‌اند، ایفا می‌کنند.
وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، تقویت قطب‌های تولید محصولات زراعی و انتقال دانش و تکنولوژی از مراکز تحقیقاتی به مزارع کشاورزی است که این مهم باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید محصولات زراعی می‌شود.
وی اظهار کرد: امروز به خوبی نتیجه تحقیقات کشاورزی در مراکز علمی، خود را در مزارع کشاورزی به نمایش گذاشته و آن را می‌توان در اصلاح سیستم‌های آبیاری، ارائه ارقام جدید پربازده و مقاوم در برابر بیماری و شرایط محیطی، به‌نژادی و به‌زراعی محصولات مشاهده کرد.
وفا بخش با اشاره به این که شهرستان ورامین، پیشگام و قطب تولید محصولات کشاورزی در استان تهران و کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: شهرستان ورامین با برخورداری از کشاورزانی پیشگام، نقش مهمی در تولید محصولات زراعی بر عهده دارند و با تولید گندم، جو و کلزای با کیفیت، بخش زیادی از نیازهای غذایی استان تهران را تأمین می‌کنند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: امروز کشاورزان ایران اسلامی با تمام تلاش به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور، تولید کشور را با وجود شرایط تحریمی زنده نگاه داشته و اجازه ندادند هیچ کمبودی در کشور ایجاد شود.
در جریان این بازدید، معاون وزیر جهاد کشاورزی از مزارع نمونه گندم، جو و کلزا در مناطق خاوه، تپه مرجان، آبباریک بازدید کرد و با کشاورزان به گفتگو پرداخت .
ورامین که با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران است، ۳۸ هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا