گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۶۰ تنی گل محمدی در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد امسال 60 تن گل محمدی در این شهرستان تولید تن شود که 4 تن برای گلاب گیری و بقیه به بازار تهران عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سیدحسین اسلامی با بیان اینکه گل محمدی در کشور در مناطق مرتفع و خشک و ارتفاعات بالاتر از ۲ تا ۳ هزار متر از سطح دریا کشت می شود، گفت: استان هایی نظیر اصفهان، کرمان، فارس و آذربایجان شرقی از تولیدکنندگان اصلی گل محمدی در کشور هستند.

وی اظهار کرد: گل محمدی خواص دارویی فوق العاده ای دارد و موجب برطرف کردن سرفه های مزمن، درمان دردهای شکمی و مشکلات گوارشی، رفع اندوه و غم و اضطراب شده و حتی بوئیدن عطر این گل در درمان افسردگی بسیار موثر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: از یک کیلو گل محمدی به طور متوسط، یک لیتر گلاب بدست می آید.

اسلامی بیان کرد: به منظور توسعه کشت گل محمدی در منطقه کوهستانی لاریجان این شهرستان، با تلاش کارشناسان جهاد کشاورزی و مرکز جهاد کشاورزی بالالاریجان، ۴۰ هکتار اراضی شیبدار این منطقه به کشت و توسعه گل محمدی اختصاص داده شد که ۸ هکتار در روستای نوا، ۱۲ هکتار در روستای لاسم و ۲۰ هکتار در روستای زیار است.

وی در پایان پیش بینی کرد امسال ۶۰ تن گل محمدی در این شهرستان تولید تن شود که ۴ تن برای گلاب گیری و بقیه به بازار تهران عرضه می شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا