گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه ۲.۵میلیون تن گوشت مرغ در کشور/مصرف ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی، از تولید سالیانه ۲.۵ میلیون تن گوشت مرغ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «غلامرضا ملک نیا» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ماهیانه بین ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تن مرغ در مملکت تولید می‌شود ضمن اینکه میزان جوجه ریزی در سطح واحدهای مرغداری کشور نیز ماهیانه بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه است.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای تأمین مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان حجم جوجه ریزی در واحدهای مرغداری افزایش یافت به نحوی که در بهمن ماه سال گذشته این میزان به ۱۴۰ میلیون قطعه رسید.

وی افزود: روش معدوم سازی جوجه‌های یکروزه که در فضای مجازی پخش شده به هیچ وجه مورد تائید وزارت جهاد کشاورزی نیست.

ملک نیا تصریح کرد: سازمان دامپزشکی پروتکل بهداشتی ابلاغ کرده که باید بر اساس همان پروتکل معدوم سازی ها انجام شود ضمن اینکه متأسفانه در اثر شیوع ویروس کرونا مرغداران کشور با مازاد تولید مرغ و به تبع کاهش شدید مصرف و همچنین قیمت مواجه شدند.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی گفت: وقتی قیمت مرغ در بازار کاهش پیدا می‌کند مرغداران تمایلی به جوجه ریزی از خود نشان نخواهند داد. بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری ۱۱۵ میلیون قطعه بوده واین مصوبه ۱۸ فروردین ماه سال جاری ابلاغ شده است.

«محمدرضا صدیق پور» دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور نیز ضمن ابراز تأسف از معدوم سازی جوجه‌های یکروزه گفت: متأسفانه همکاران تدبیر لازم را برای این کار نداشته اند.

وی افزود: انجمن برای جلوگیری از بروز یکسری مشکلات این چنینی تدبیر کرد با توجه به پیش بینی تولید جوجه‌ای که حداقل از یک ماه قبل انجام می‌شود.

مصرف گوشت مرغ ۳۰ درصد کاهش یافت

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور گفت: تخم مرغ‌های نطفه دار ۲۱ روز قبل در دستگاه‌های جوجه کشی قرار می‌گیرد وقتی چنین پروسه‌ای طی می‌شود پس برای برنامه ریزی تولید آن از پیش تعیین تکلیف شده است.

وی در ادامه افزود: مصرف گوشت مرغ با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراسم و مجالس ۳۰ درصد کاهش یافته است.

صدیق پور ضمن اشاره به اینکه تولید جوجه یکروزه بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور صورت می‌گیرد، اظهارداشت: این ستاد برنامه ماهیانه‌ای که برای تولید جوجه در نظر گرفته ۱۲۵ میلیون قطعه در ماه‌های عادی سال است.

وی تصریح کرد: ستاد برای تأمین مرغ شب عید و ماه مبارک رمضان ۱۰ تا ۱۲ درصد هم تولیدجوجه را اضافه‌تر پیش بینی کرده بود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه کشور گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته گوشت مرغ قابل توجهی قبل از سال در کشور تولید شد که با شیوع ویروس کرونا این میزان تولید مصرف نشد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار قبل از عید با توجه به شرایط پیش آمده به شرکت پشتیبانی امور دام دستور داد حجم وسیعی مرغ را از مرغداران خریداری کند.

صدیق پور یادآورشد: در حال حاضر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن روزانه مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود که ۱۰ تا ۱۲ درصد تولید کشور است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا