گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ملخ های صحرایی طی ۷ تا ۱۵ روز آینده به ایران می رسند

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ های صحرایی از حاشیه دریای سرخ و کشورهای عربستان، عمان، یمن و امارات تقریبا از هفت هشت روز آینده تا ۱۵ روز آینده وارد ایران خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان جهانی فائو، ملخ های صحرایی از حاشیه دریای سرخ و کشورهای عربستان، عمان، یمن و امارات تقریبا از هفت هشت روز آینده تا ۱۵ روز آینده وارد ایران خواهند شد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به هجوم دسته جات ملخ های صحرایی به کشور در سال گذشته گفت: امسال نیز برای دومین سال شاهد هجوم حجم گسترده ای از این آفت خواهیم بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: علت طغیان و هجوم ملخ های صحرایی به کشورهای دنیا تغییرات وضعیت آب و هوایی و اقلیمی در محل خاستگاه اصلی این آفت و افزایش میزان بارندگی هاست.

میر درخصوص ضریب نفوذ هجوم این ملخ ها به کشورمان گفت: طبق پیش بینی ها، دسته جات ملخ صحرایی از سمت استان خوزستان وارد هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب فارس و احتمالاً جنوب کرمان خواهند شد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه همه تمهیدات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با این آفت فراهم شده گفت: ان شاءالله هیچ مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

میر با اشاره به مقابله با آفت ملخ صحرایی در وسعت ۷۵۰ هزار هکتار در سال گذشته یادآور شد: حجم هجوم این ملخ ها به ایران در پنجاه سال اخیر بی سابقه بود اما امسال پیش بینی می کنیم که شاهد حجم بیشتری از هجوم ملخ های صحرایی به ایران باشیم البته قرار نیست که خسارت و ضرر و زیانی متوجه مزارع و کشاورزان شود و همچون سال گذشته در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: پیش بینی می شود که ما تا مرداد سال آینده درگیر این آفت باشیم و امسال به سطحی معادل یک میلیون هکتار مقابله با ملخ های صحرایی برسیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان یادآور شد: خوشبختانه با کمک وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخشی از بودجه برای مبارزه تخصیص داده شده و بخشی هم در حال تخصیص است و امیدواریم با کمک های دولت مشکلی در تامین بودجه و اعتبار نداشته باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا