گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش اشتغال بخش کشاورزی مستلزم توسعه مهارت

توسعه مهارت در مناطق محروم و روستایی، تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز کشور و واگذاری امر آموزش به آموزشگاه‌های آزاد مهارتی، از جمله برنامه‌های در دستور کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جهش تولید به شمار می‌رود.

علی اوسط هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، از توسعه مهارت در جوامع روستایی و کشاورزی به عنوان یکی از برنامه های مهم و در اولویت سازمان فنی و حرفه ای نام برد و گفت: در راستای تحقق شعار “جهش تولید” که امسال از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، توسعه مهارت در چند استان محروم و توسعه نیافته کشور از جمله کرمانشاه، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد را به دلیل نرخ بیکاری بالا و سطح مهارت پایین در دستور کار قرار داده ایم.

وی با اشاره به جامعه هدف چهار میلیون نفری بخش کشاورزی در کشور، از اجرا و توسعه آموزش‌های مهارتی در استان‌های قطب کشاورزی خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰۰۰ عنوان استاندارد آموزش مهارتی در حوزه کشاورزی استخراج و نزدیک به ۱۵۰ استاندارد نهایی شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی گفت: اعتقاد ما این است که توسعه اشتغال بخش کشاورزی و عشایری به کسب مهارت نیاز دارد و اساس کار در حوزه اشتغال باید بر مبنای توانمندی افراد شکل بگیرد.

به گفته وی، در حال حاضر بخش کشاورزی از منابع ارزشمندی برخوردار است که با استفاده از آن بر پایه توانمندسازی مهارتی می توان ارزش اقتصادی فعالیتها را ارتقا بخشید و با فراهم کردن زمینه بازگشت دانش آموختگان روستایی به روستاها، بخش کشاورزی را متحول کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال از آمادگی این سازمان برای تربیت نیروی ماهر و مورد نیاز کشور خبر داد و گفت: با همراهی استانداران شورای مشترک مهارت و اشتغال با استفاده از ظرفیت دو شورای عالی مهارت و شورای عالی اشتغال کشور در سطوح استانی تشکیل شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای آنکه مهارت به سهم خود در جهش تولید دست پیدا کند لازم است تمام نهادها و سازمان‌ها، سنجش مهارت و گواهینامه‌های سازمان فنی و حرفه ای را به عنوان یک سرمایه ملی بپذیرند تا اهمیت آموزش و مهارت مورد توجه قرار گیرد.

وی از واگذاری بیش از ۸۰ درصد امر آموزش به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تا پایان امسال خبر داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا