گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

مرغداری‌های اصفهان بیشتر به کیفیت تولیدات توجه کنند

مرغداری‌های استان باید امسال کیفی‌سازی را بویژه در گوشت مرغ تحویلی به بازار بیش از گذشته مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست اظهارداشت: کیفیت گوشت مرغ مصرفی رابطه مستقیمی با وزن آن دارد به این ترتیب که مرغ‌هایی که حدود یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم وزن دارند از کیفیت بیشتری نسبت به گوشت‌های دارای وزن سنگین‌تر برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: در اذهان عمومی این تصور وجود دارد که مرغ سنگین‌تر کیفیت بهتری دارد، اما این دیدگاه عامیانه با ملاحظات علمی در تضاد است، بنابراین مردم باید فرهنگ استفاده از این ماده غذایی را تغییر دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس، مرغداران باید در زمان استاندارد، مرغ‌ها را به کشتارگاه تحویل دهند و از اضافه‌شدن وزن آنها جلوگیری کنند.

ایراندوست ادامه داد: این سازمان امسال از تولیدکنندگانی که استاندارد مزبور را رعایت کنند بیشتر حمایت می‌کند تا کیفی‌سازی بهتر از گذشته محقق شود و محصولات دارای کیفیت پایین‌تر به بازار راه نیابد.

وی خاطرنشان کرد: تولید مرغ با وزن استاندارد زمینه جذب بازارهای بیشتر خارجی و صادرات به دیگر کشورها را مهیا خواهد کرد، زیرا مقوله کیفیت از مهمترین شاخص‌هایی است که دیگر ملت‌ها از ما انتظار دارند.

وی به مقدار تولیدات مرغ و همچنین صادرات آن از این استان و چالشهای و نیازهای این صنعت مطالبی ارائه نکرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به ذخیره حجم قابل توجهی گوشت مرغ در سه ماه اخیر در سردخانه‌های استان به‌دلیل کاهش مصرف تاکید کرد: برای ماه مبارک رمضان امسال و بعد از آن هیچگونه کسری وجود ندارد و فراتر از نیاز بازار، گوشت مرغ موجود خواهد بود.

۲ هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری شامل یکهزار و ۹۵۰ واحد گوشتی و ۴۵۰ واحد تخمگذار و مرغ مادر در استان اصفهان و ۲۰ کشتارگاه صنعتی مرغ در این استان فعالیت دارند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا