گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزان، کرونا و تب شالیزار را جدی بگیرند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کرونا و تب شالیزار دو بیماری که در سالجاری نشاء‌کاران را تهدید می‌کند و رعایت نکات بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری فیزیکی در زمان نشاء یک ضرورت است.

دکتر مصطفی جوانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند توصیه ما این است که نشاء کاری در سالجاری باید مکانیزه صورت گیرد اما به هر دلیلی این امکان فراهم نیست نشاء کاران باید هشدارهای لازم در این زمینه را جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: تب شالیزار بیماری بومی است که در سال های گذشته در فصل نشاء تعدادی از کشاورزان را روانه بیمارستان کرده بود.

وی افزود: در این روزها کرونا مهمان ناخوانده دیگری است که برای سلامت نشاء کاران خط و نشان می کشد که همه ما باید هشدارها را جدی بگیریم.

وی بیان کرد: کشاورزان باید از نشاء کاران بومی بهره گیرند و در زمان نشاء فاصله فیزیکی یک و نیم متر را به طور حتم رعایت کنند.

وی گفت: نشاء کاران باید در زمان نشاء چکمه، ماسک و دستکش داشته باشند تا هم از بیماری کرونا در امان باشند و هم اینکه دست و یا پای آنها زخمی شد دچار بیماری تب شالیزار نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: نشاء کاران در زمان صرف غذا در کنار یکدیگر ننشینند و فاصله  فیزیکی را رعایت کنند و برای شستن دست ها و پاها برای خوردن غذا و گرفتن وضو به هیچ عنوان از آب چاه یا رودخانه ها راستفاده نکرده و از آب بهداشتی استفاده کنند.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به این شهرستان سفر داشتند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا