گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برف بهاری، زمستان را به خراسان شمالی بازگرداند

بارش برف در بیستمین روز از فروردین، بجنورد، مرکز خراسان شمالی و بسیاری از دیگر نقاط این استان را سفیدپوش کرد و به این خطه سیمایی زمستانی بخشید.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، براساس گزارش‌های دریافتی ارتفاع برف، که همچنان بارش آن ادامه دارد، در مناطق کوهستانی این استان از ۱۰ سانتیمتر نیز فراتر رفته و در شهر بجنورد هم به چهار سانتیمتر رسیده است.

بارش برف که در روزهای بهاری با کاهش محسوس دما همراه شده، موجب شگفتی مردم این استان شده و با توجه به گل دادن عمده گونه های باغی، باغداران را نسبت به خسارات آن نگران کرده است.

بارش برف در شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی سطح خیابان ها و معابر را لغزنده کرده و نیروهای شهرداری از نخستین ساعات بامداد امروز در حال نمک پاشی و برف‌روبی از معابر و گذرگاهها هستند.

برف همچنین سطح جاده های ارتباطی بین شهری را لغزنده  و تردد در گردنه های استان را مختل کرده است، البته این موضوع، راهداران را به جاده ها کشانده تا نسبت به برف‌روبی و شن و نمک پاشی، اقدام کنند.

هواشناسی خراسان شمالی پیش تر با صدور هشداری قرمز، از ورود سامانه‌ای بارشی با احتمال بارش تگرگ و برف در این استان خبر داده و نسبت به سیلابی شدن مسیل ها هشدار داده بود.

فعالیت سامانه بارشی در استان از اوایل صبح دیروز- سه‌شنبه- سبب وزش باد شدید، بارش باران و مه در پاره ای نقاط شده بود که در نیمه جنوبی استان رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد،  ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش باران و برف را در پی داشت.

هواشناسی خراسان شمالی از کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه ای دمای هوای این استان تا صبح پنجشنبه خبر داده بود و افزوده بود که ورود این سامانه بارشی، دمای بیشتر مناطق استان را به زیر صفر خواهد رساند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی هم نسبت به سرمازدگی باغ ها هشدار داده و گفته بود: با توجه به کاهش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف، کشاورزان باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت احتمالی داشته باشند.

محمدعلی شریکیان گفته بود: احتمال سرمازدگی بهاره هرساله وجود دارد و باغداران باید عملیات اجرایی روغن پاشی بر روی درختان را همیشه داشته باشند.

هم اکنون بیشتر باغ های استان خراسان شمالی شکوفه داده که سرمای دیررس موجب خسارت عمده به باغداران خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ايانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا