گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شخم ۸۰ درصدی شالیزارهای لنگرود / تجهیز ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری

فرماندار لنگرود گفت: از ۹۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در حدود ۸۰ درصد از شالیزارهای شخم اولیه انجام شد.

سیروس شفقی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شروع فصل زراعی در شهرستان لنگرود اظهار کرد: از ۹۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان در حدود ۸۰ درصد از شالیزارهای شخم اولیه انجام شد.

وی با بیان اینکه میزان خزانه گیری برنج در ۱۸ درصد از شالیزارهای شهرستان لنگرود نیز انجام شده است، گفت: ۱۸۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان تجهیز اراضی شدند.

فرماندار لنگرود میزان اعتبار تجهیز اراضی پنج هزار و ۱۸۰ هکتاری این شهرستان را دو میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تجهیز این اراضی میزان برخوردار شدن شالیزارها از طرح تجهیز در این شهرستان به ۵۱۸۰ هکتار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد اراضی شالیزاری در لنگرود تجهیز و نوسازی شده اند،خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ هکتار دیگر نیز در دست مطالعه و نقشه های اولیه آن آماده است که با ابلاغ اعتبارات در سال جاری انجام خواهد شد.

شفقی گفت: با تجهیز این مقدار از اراضی شالیزاری در سال جاری، شهرستان لنگرود اولین شهرستان در استان گیلان خواهد بود که صد درصد اراضی قابل اجرا آن تجهیز و نوسازی می شود.

وی یادآور شد: بخشی از شالیزارهای شهرستان لنگرود خارج از حوزه آبخور سدسفیدرود قرار دارد و از آب رودخانه های جاری از ارتفاعات بالا آبیاری می شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا