گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ورود آفت سن گندم به مزارع گندم شهرستان ارزوئیه در سال جاری

آفت سن گندم در تمام مراحل رشد به گیاه گندم حمله می کند موجب پائین آمدن کیفیت محصول می شود و خرید این محصول با مشکل مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: در سال جاری با توجه به شرایط اقلیمی، آفت سن گندم ده روز زودتر وارد مزارع این شهرستان شده است و این آفتی خطرناک بوده که هرساله به مزارع غلات حمله می کند.

وی با بیان اینکه در راستای مقابله با این آفت تمهیداتی اندیشیده شد، افزود: کلاس آموزشی جهت آموزش کارشناسان منطقه برگزار شد و ۱۵ شبکه مراقبت در سطح شهرستان تشکیل شده  و سی نفر کارشناس بصورت روزانه منطقه را رصد می نموده و مزارع ردیابی و پایش می شوند.

امیری به کشاورزان توصیه نمود توصیه کارشناسان را جدی بگیرند و افزود: مبارزه با سن مادری به مراتب کم هزینه تر و بهتر است و درصورتیکه به مرحله تولیدمثل برسد، حجم وسیعی از مراتع و مزارع را فرامی گیرد و به دنبال آن هزینه ها افزایش می یابد و کیفیت محصول تولیدی کاهش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه در سالهای گذشته برگشت از مراکز خرید نداشته ایم، خاطر نشان کرد: در سال جاری کشت قراردادی سرلوحه و دستور کار مجموعه جهاد کشاورزی قرار گرفته و قریب ۴۵ هزار تن گندم با انجمن صنفی ماکارونی کشور قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: در این قرارداد گندم با قیمت ده درصد بالاتر از خرید تضمینی دولت از کشاورزان خریداری می شود و وجه کشاورزان ۴۸ ساعته پرداخت شود و این امر منوط به کیفیت بالا محصول است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا